Rupert Stadler a védője által felolvasott vallomásban elismerte, hogy bár legkésőbb 2016 júliusában tudomást szerzett az Audi egyes dízelmotorjainál alkalmazott manipulációról, mégis utasítást adott az érintett motorok forgalmazására, illetve nem akadályozta meg értékesítésüket, amivel csalást követett el.
A volt vállalatvezető a bírósággal áprilisban, az ügyészség beleegyezésével kötött szóbeli megállapodása alapján viszonylag enyhe szankcióra, felfüggesztett szabadságvesztésre és 1,1 millió euró pénzbüntetésre számíthat a beismerő vallomásért cserébe. A bíróság június végén hozhat ítéletet.
Rupert Stadler az első vállalatvezető, aki Németországban bíróság elé kerül a VW dízelbotránya miatt. Csalás mellett hamis állítások okirati hitelesítésében és a fogyasztókat hamis állításokkal megtévesztő, jogsértő reklám terjesztésében való közreműködéssel is megvádolták.
Vádat emeltek az Audi motorfejlesztési részlegének korábbi vezetője, Wolfgang Hatz és két volt fejlesztőmérnök ellen is, akik az Audi, a Volkswagen és a Porsche modelljeihez készült manipulált dízelmotorok kifejlesztésében vettek részt. Ők már korábban mind beismerő vallomást tettek.