Az Isuzu és a Honda hétfőn együttműködési megállapodást írt alá elektromos, hidrogénnel hajtott teherautó fejlesztéséről. A közös munka keretében a Honda fogja szállítani az üzemanyagcellákat egy olyan nehéz teherbírású teherautóhoz, amelyet várhatóan 2027-ben vezetnek be majd a piacra.
A két vállalat szerint a nehéz kategóriás járművek esetében egyértelműen a hidrogénhajtású teherautóké a jövő, mert ezek egyáltalán nem rendelkeznek káros szén-dioxid-kibocsátással. Mindemellett a jövőben hajtásláncok közül a hidrogénhajtású teherautók képesek a leginkább megfelelni a távolsági áruszállítás igényeinek, mivel ezek nagy raksúllyal tesznek meg nagy távolságokat, éppen ezért rövid ideig tankolásra van szükség.
Az Isuzu és a Honda várhatóan már idén megkezdi az első prototípus tesztelését a közutakon és az együttműködés keretében várhatóan többféle változat fog megszületni. A partnerség nem előzmények nélküli: 2020-ban közösen kezdtek el dolgozni hidrogéncellás rendszerek fejlesztésén nehéz teherbírású járművek számára. A Honda előtt nem ismeretlen a technológia, a vállalat ugyanis a Clarity személyében olyan hidrogéncellás személyautót kínál, amellyel 589 kilométer tehető meg egy feltöltéssel az EPA (Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala) mérései szerint.
Az Isuzu az együttműködésbe a Giga elnevezésű nehéz kategóriás teherautóját fogja felhasználni, amely már 1994 óta van gyártásban. A modellkínálatban klasszikus, 4×2-es hajtásképletű vontató, illetve merev alvázas, disztribúciós feladatokra szánt teherautó egyaránt szerepel.