Az eddigi vélemények alapján kijelenthető, hogy az ötödik generációs Toyota Prius az eddigi legszebb a sorban, így elkerülhetetlen volt, hogy előbb-utóbb a japán tunerek is rátegyék a kezüket az új verzióra. A sort a szigetországi T-Demand nyitotta, ami a helyiek ízlése szerint alakította át a Toyota immár stílusosan takarékos autóját.
Feltűnő narancsfényben tündökölnek az általuk beépített futóműalkatrészek, amelyekből van bőven. Gyakorlatilag az egész gyári rendszert lecserélték egy légrugós szettre, aminek adaptív magasságszabályozó funkciójával teljesen földig ültethető az új Prius.
Így mondhatni, drámai vizuális hatást kelt az autó, a negatív kerékdőlés pedig igazi japános vonás, enélkül ott nem rúghat labdába tuningolt autó.
A T-Demand a fékrendszert is továbbfejlesztette: 355 mm-es vagy 380 mm-es nagyobb tárcsákkal és hatdugattyús féknyergekkel kérhető a szett. Bár a műhely közleménye nem említi a teljesítménynövelést, az erősebb fékeknek köszönhetően a Prius biztosan sokkal jobb fékutat produkál a gyárinál.
Bár vannak gyengébb kivitelek is, ehhez a külsőhöz az ötödik generációs hibrid hajtáson alapuló, konnektorról is tölthető hibrid legerősebb verziója illik. Ebben 2,0 literes, Atkinson-ciklus szerint üzemelő benzinmotor, villanymotor(ok) és 13,6 kWh-os lítiumion-akkumulátor alkotja a hibrid rendszert. Ennek kombinált teljesítménye 223 lóerő, a 0-100-as gyorsulás ideje pedig mindössze 6,7 másodperc.
Bár az átlagos Toyota Prius-vásárló nem választana ilyen extrém külsőt, biztosan akadnak olyan tulajdonosok, akik egy ilyen feltűnő hibridet akarnak a garázsukba.
A Vezess már próbálta az új Toyota Priust, amelybből csak egyféle változat érkezik Európába. Olvasd el a cikkünket: