Egy igen ritka kincs bukkant fel az 1990-es évekből a Collecting Cars aukciós oldalán. Már maga a BMW korabeli csúcsmodellje az E38 kódjelű 7-es széria önmagában ritkaság, legyen bármilyen motor az orrában. Ez viszont abból is a csúcsok csúcsa, az Alpina által magasabb szintre emelt, finomított, átalakított kivitel.
Ma már nyugodtan kijelenthető, hogy „ilyen autó nem lesz több”, mivel ezt a formát és a visszafogott eleganciát már régóta elhagyta a bajor gyártó. Az aktuális hetes modell már inkáb egy elektronikus szórakoztatóközpont, aminek mellesleg kereke is van, semmint luxusautó.
Ennek a klasszikusnak a 12 hengeres motorja eredetileg 5,4 literes volt, de az Alpina műhelyében 5,7 literesre növelték a lökettérfogatot. 387 lóereje és 560 Nm nyomatéka még mindig kiváló dinamikát nyújt, és az ötsebességes, automatikus váltóval a méretes karosszéria 6,4 másodperc alatt gyorsul százra. A német autópálya belső sávjában pedig akár 280 km/órás sebességgel is lehet haladni.
A teljesítmény mellett a kilencvenes évek minden extra felszerelése jár a járműhöz, mint például a fedélzeti telefon, hatlemezes CD-tár, valamint a korábban különlegesnek számító, kormányról kapcsolható sebességváltó és navigációs rendszer.
Ebből a típusból csupán 202 darabot építettek, így tényleg valódi ritkaságról van szó, ami 140 ezer futott kilométer után is 63 000 euróért (23 millió forint) cserélt gazdát, és ha azt nézzük, hogy ma egy átlagos, konnektorról tölthető hibrid szabadidő-autó kerül ennyibe valamelyik tömeggyártótól, akkor egész jó ajánlatnak tűnik a verhetetlen stílust, kényelmet, hangulatot árasztó, öreg V12-es.