Az már az első pillanattól fogva sejthető volt, hogy a Rimac Nevera nem egy komolytalan játékszer, amit a horvát márka elektromos hajtású hiperautója azóta is rendre bizonyít.
Ugyan mindössze 150 példány készül belőle – azokat viszont egytől egyig teszteli és dedikálja Mate Rimac –, ez több volt egyszerű presztízskérdésnél a gyártó szempontjából: nemrégiben a németországi Automotive Testing Papenburg (ATP) 4 kilométeres tesztpályáján, csupán egy nap alatt 23 gyorsulási, illetve fékezési csúcsot adott át a múltnak.
Ezek közül a Rimac számára kétségkívül a 0-400-0 km/órás rekord megdöntése volt a legfontosabb, szakmai berkekben ugyanis ezt a mutatót tartják a hiperautók esetében a legátfogóbbnak. A gyorsulás, az aerodinamika, a végsebesség és a fékerő egyidejű próbáját az 1900 lóerős Nevera 29,93 másodperc alatt teljesítette, ami több mint egy másodperccel javulást jelent a korábbi legjobb eredménynél.
A világ leggyorsabb tisztán elektromos hajtású autójaként a Rimac Nevera az abszolút toplistán is az élmezőnyben szerepel, és ha ez sem lenne elég, a saját gyári adatait is legyőzte: például a 0-60 mérföld/órás sprint 1,74 másodperc alatt sikerült, a korábbi 1,85 másodperces eredményen javítva.
A Rimac Nevera által megdöntött rekordok:
Teszt | Racelogic | DEWESoft |
0-60 mérföld/óra | 1,74 másodperc | 1,74 másodperc |
0-100 km/óra | 1,82 másodperc | 1,81 másodperc |
0-200 km/óra | 4,42 másodperc | 4,42 másodperc |
0-300 km/óra | 9,23 másodperc | 9,22 másodperc |
0-400 km/óra | 21,32 másodperc | 21,31 másodperc |
100-200 km/óra | 2,59 másodperc | 2,59 másodperc |
200-300 km/óra | 4,81 másodperc | 4,79 másodperc |
200-250 km/óra | 2,00 másodperc | 2,00 másodperc |
100-0 km/óra (távolság) | 29,12 méter | 28,96 méter |
0-100-0 km/óra | 4,03 másodperc | 3,99 másodperc |
0-200-0 km/óra | 8,85 másodperc | 8,86 másodperc |
0-300-0 km/óra | 15,68 másodperc | 15,70 másodperc |
0-400-0 km/óra | 29,94 másodperc | 29,93 másodperc |
¼ mérföld (kb. 400 m) | 8,26 másodperc | 8,25 másodperc |
1/8 mérföld (kb. 200 m) | 5,46 másodperc | 5,44 másodperc |
½ mérföld (kb. 800 m) | 12,82 másodperc | 12,83 másodperc |
1 mérföld | 20,62 másodperc | 20,59 másodperc |
0-100 mérföld/óra | 3,23 másodperc | 3,21 másodperc |
0-120 mérföld/óra | 4,19 másodperc | 4,19 másodperc |
0-130 mérföld/óra | 4,74 másodperc | 4,75 másodperc |
0-250 mérföld/óra | 21,89 másodperc | 21,86 másodperc |
60-130 mérföld/óra | 2,99 másodperc | 2,99 másodperc |
0-200 mérföld/óra | 10,86 másodperc | 10,86 másodperc |
Más értelemben is megadta a módját a Rimac a különleges alkalomnak, melynek eredményeit ráadásul két független szervezet, a RaceLogic és a DEWESoft is hitelesítette. A rekorddöntés tiszteletére ugyanis abba az egyedi festésbe öltöztették a Neverát, amit Mate Rimac elektromos, az őt cégalapításra inspiráló BMW M3-asa, egyben az alapító-tulajdonos agyszüleménye ihletett.
Mindig is csodálattal néztem azokat az autókat, amik történelmet írtak, mércévé váltak teljesítmény szempontjából, illetve, hogy milyen forradalmi technológiát képviselnek az utakon. Ez hajt engem az első naptól fogva: olyan új technológiák kifejlesztése, amik újra definiálják azt, mi lehetséges. Ma már büszkén mondhatom, az autónk rövidebb idő alatt gyorsul 400 km/órára, majd áll meg, amennyi idő alatt a McLaren F1 eléri a 350 km/órát
– nyilatkozta a rekorddöntés-cunami kapcsán Mate Rimac.
A Zágráb külvárosában készülő villanyautó – aminek első példányát Nico Rosberg kapta – négy, az egyes kerekeket hajtó villanymotorjának köszönheti a bődületes teljesítményét, míg a 900 Nm-es forgatónyomatékban az 1 MW-os kettős inverternek van lényegi szerepe. A Rimac közleménye szerint a világ minden tájára szállítanak a Neverából, ami tavaly novemberben állított fel végsebességrekordot ugyanitt.