Kevés kivételtől eltekintve (1,2%) Magyarországon szinte mindenki a saját bőrén érzi az inflációt és az árváltozásokat, 53,1 százalék súlyos vagy nagyon súlyos, 45,7 százalék kisebb mértékben – áll a Magyar Suzuki felmérésében.

A kutatásban résztvevők többsége (57,2%) egyszerre kettő-négy területen is igyekszik csökkenteni a kiadásait. 20,6 százalék ennél is több helyen spórol, közel ennyien (22,2%) vannak azok, akik csak egy területen, vagy egyáltalán nem.

A magyarok inkább nem esznek, de autóznak tovább 1
A megkérdezettek a ruhatár frissítéséről mondanak le a legkönnyebben (55,1%). A nagyobb értékű beruházásokat, például ingatlan-, autóvásárlás (52,8%) és a nyaralásokat (48,9%) elhalasztják, későbbre ütemezik. Az élelmiszerboltokban is óvatosabban töltik meg a kosarakat (46,9%).

Az autóhasználat csökkentése meglepő módon csak az ötödik helyen szerepel a listában (33,1%). Ezt követik a rezsi- (31,4%), illetve a szabadidős (27,6%) költségek. A válaszadók a tanulásra, képzésre (9,1%), valamint a testi, lelki egészségük megőrzésére (8,4%) szánt pénzt csak végső esetben vágják vissza.

A magyarok inkább nem esznek, de autóznak tovább 2

A Magyar Suzuki kutatásából kirajzolódik, hogy az autó a megterhelő gazdasági körülmények között is létszükséglet a mindennapi életben (43,4%), a válaszadók 66,9 százaléka ezért nem korlátozza a használatát.