Alig néhány héttel azután, hogy a Ford bejelentette, Észak-Amerikában is forgalmazni fogja a Rangert, a Hennessey máris bemutatta a kompakt pick-up tuningverzióját.

Az alapot természetesen a Ranger Raptor adta, amelyet a tengerentúlon kizárólag az – Európában a dízelmotor alternatívájaként frissen bevezetett – 3,0 literes V6-os benzinmotorral szerelnek. De nem ám a mifelénk elérhető 292 lóerős kivitelben, hanem 411 lóerős csúcsteljesítménnyel.

Na, és ezt a 411 lóerőt tornázta most fel 507-re a Hennessey, miközben 583-ról 746 Nm-re növelték a nyomatéki csúcsot. Ehhez úgy módosították a szívórendszert, hogy minél több levegő jusson a motorba, nagyobb köztes töltőlevegő-hűtőt építettek be, valamint átírták a motorvezérlő szoftvert.

Tulajdonképpen a fejlesztés már rég készen volt, csak át kellett azt kanalazni a Rangerbe: a Ford Bronco már tavaly októberben megkapta ugyanezt a hajtásláncot, a tízfokozatú, automata váltóval egyetemben.

Jön a félezer lóerős Ford Ranger 1

Szintén azonos a két modell összkerékhajtási rendszere: mindkét tengelyen zárható a differenciálmű, felezőt is kapunk, a terepképességet pedig nagy átmérőjű, vegyes használatú abroncsok erősítik.

A kipufogórendszer hangját aktív szelep szabályozza, a lengéscsillapító alkalmazkodik az igénybevételhez, üzemmódból pedig nem kevesebb mint nyolc áll rendelkezésre, a takarékostól a sportosig, a havon használatostól a sziklamászásra alkalmasig, sőt, külön üzemmódot kapcsolhatunk, ha kősivatagban száguldoznánk (ez a Baja mód) vagy vontatnánk.

Az átépítés ára szűk 25 ezer dollárnál (8,7 millió Ft) indul, ebben a motor- és futóműtuningon túl az egyedi lökhárítók, a tereplámpák és a kerékcsomag is benne foglaltatik. A viszonylag magas árat a limitált darabszám is indokolja: évente nem épít 200-nál többet az autóból a Hennessey.

Az utastérben hímzett fejtámaszok és sorszámozott plakett ejti ámulatba a gyanútlan nézelődőt.

A Hennessey VelociRaptor 500 Ranger végső tesztjei még zajlanak, várhatóan az év végétől kezdik kiszállítani a megrendeléseket.