A Volvóról 2018-ban levált, mára kizárólag villanyautókat gyártó Polestar nemcsak a közutakon van otthon, egy ideje a szintén svéd elektromoshajó-gyártó Candelával együttműködve a vízi járművek világában is kalandozik.
Korábban már a Vezessen is beszámoltunk a közös munka első gyümölcséről, a Candela C-8-ról, most pedig itt a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli hajó újabb kiadása.
Abban nincs változás, hogy a Candela a hordszárnyas (hydrofoil) – azaz menet közben a közegellenállást jelentősen csökkentve a hajót a felszíntől elemelő szárnyakkal ellátott – testébe a Polestar 2-esből származó akkucsomag és töltőrendszer kerül, ám a C-8 Polestar Edition a specifikációk és a dizájn terén is előrelépést jelent az elődhöz képest.
Kattints a képre, galéria nyílik!
A skandináv esztétikum, luxus sötétebb külső és a világosszürke belső kontrasztjából, a falaktól a plafonon keresztül az ülésekig mindenütt megjelenő, egységes hangulatot teremtő új kárpitból, valamint a hordszárnyakon feltűnő „svéd arany” árnyalatból áll össze.
Ahogy feljebb utaltunk rá, a Candela C-8-asokat a Polestar 2-esekben használt 69 kWh-s akkupakkal szerelik, ezekkel egy töltéssel – a nem hordszárnyas villanyhajók hatótávját két-háromszorosan meghaladó – 57 tengeri mérföldet, azaz 105,5 km-t tehet meg a hajó, melynek mozgatásáért a Candela saját fejlesztésű és gyártású, 75 kW teljesítményű C-POD villanymotorja felel. A hajó 22 csomós (41 km/óra) utazó- és 30 csomós (55,5 km/óra) csúcssebességre képes, a komputeres vezérlésű hordszárnyaknak köszönhetően pedig igen csendes és sima haladást kínál.
A gyártás már megkezdődött a Candela stockholmi üzemében, a 400 ezer euróért (150 millió Ft) kínált, nyolcszemélyes hajók első példányait 2024 júniusában vehetik át a megrendelők.