A Volkswagen portfóliójában a most megújuló Touareg kapja meg elsőként azt a nagy felbontású mátrix LED-es fényszórórendszert, amely oldalanként 19 216 (összesen tehát 38 432) apró fénykibocsátó diódával világítja meg az utat, a legváltozatosabb mintázatban és programok szerint.
Autópályán például képes kizárólag a saját forgalmi sávot megvilágítani, az éjjel látó rendszerrel kombinálva pedig olyat is tud, hogy rövid ideig külön fénycsóvával világítsa meg az út mentén észlelt gyalogosokat, kerékpárosokat, hogy könnyebben észlelje azokat a sofőr. (Ez persze nem világújdonság, prémiumgyártók modelljeiben már láttunk ilyet.)
A Volkswagen hamarosan további szabadidőjárműveihez is adaptálja a technológiát, amely az alapkivitelű Touareg kivételével alapfelszerelés lesz a megújult modellcsaládban. Egyéb fényújdonságot is hoz a ráncfelvarrás: elöl és hátul egyaránt világító sáv húzódik az autó teljes szélességében; hátul még a VW-logó is pirosan világít (kivéve az alapkivitel esetében).
Az alapáras acélrugós futóművet és az opciós légrugózást egyaránt átdolgozták, a legizgalmasabb azonban az az adaptív felfüggesztés, amelynek vezérlése különleges helyről kap jeleket. Tetőterhelés-érzékelő észleli, ha tetőboxot, kerékpártartót vagy egyéb szállítórendszert szereltünk fel, ami miatt megemelkedik a tömegközéppont: ilyenkor a rendszer módosítja a menetstabilizáló vezérlését – ha pedig üres a tető, sportosabb vezetési stílust engedélyez a rendszer. További lehetőségként aktív kanyarstabilizátor és összkerékkormányzás is elérhető az autóhoz.
Bevezetésekor ötféle hajtáslánccal rendelhető a megújult Touareg (május 25-től vesznek fel előrendelést). A belső égésű motor minden esetben 3,0 literes, V6-os: van egy benzines turbómotor (340 LE); két dízel (231 és 286 LE); valamint két benzines plug-in hibrid, amely alapértelmezésben 381 lóerős rendszerteljesítményt biztosít, de a Touareg R eHybrid esetében 462 lóerőre nő a maximum. A nyolcfokozatú, automata váltó és az összkerékhajtás minden esetben alap és nem is módosítható.
Alapértelmezésben kínálja a Volkswagen Touareg a 12” képátlójú digitális műszeregységet és a 15”-os multimédiás érintőképernyőt. Az utóbbi integrált navigációs rendszere nagy felbontású térképadatokkal dolgozik, és sávszintű útbaigazításra is képes. További újdonságként az utastérben elhelyezett USB-C töltőaljzatok a korábbi 15 helyett 45 W-tal töltenek.