Ahogy a Vezessen is megírtuk, a korábbi pletykákat megerősítve szerda reggelre bejelentették, hogy 2026-tól a Mercedes helyett a Honda látja majd el erőforrássokkal az Aston Martin Forma-1-es csapatát.
Az előzetes híresztelések miatt a váltás ténye nem meglepő, ám van egy kis pikantériája, hiszen az Aston Martin jelenlegi sztárpilótája az a Fernando Alonso, aki a japán gyártó 2015-ös, mclarenes visszatérése után számos alkalommal nyíltan ócsárolta a Honda erőforrását – mint utólag kiderült, félig-meddig tévesen, hiszen a Renault-ra váltás után egyértelművé vált, hogy a McLaren kasztnija is pocsék –, a legemlékezetesebb az volt, amikor pont a Japán Nagydíjon közölte a csapatrádión, hogy „GP2-es motor” dolgozik az autójában.
A friss bejelentés kapcsán természetesen felmerült a kérdés, hogy a Honda hajlandó lenne-e együtt dolgozni a spanyol veteránnal.
„Semmilyen kifogásunk nem lenne az ellen, hogy vele versenyezzünk” – szögezte le a Honda Racing elnöke, Vatanabe Kodzsi.
Sejthető persze, hogy inkább csak udvariassági gesztusról van szó a Honda részéről, hiszen Alonso idén nyáron már a 42. születésnapját ünnepli, meglepő lenne, ha még három év múlva is a Forma-1-ben vitézkedne. (Persze kizárni ezt sem lehet.)
Alonso versenyeztetése helyett sokkal valószínűbb, hogy az Aston Martin-tulajdonos Lawrence Stroll „kirobbanthatatlan” fia, Lance mellé a Honda egy félig-meddig saját nevelésű pilótát, a jelenleg az AlphaTaurinál vezető japán Cunoda Jukit ültetné.
„Juki eredetileg a mi utánpótlásprogramunkból került ki, most pedig szépen szerepel a Forma-1-ben. Örömmel látjuk a sikereit. De ami a jövőt illeti, három év van még addig, szóval korai lenne arról beszélni, mi lesz. Nem most van itt az ideje. Azonban reméljük, hogy ott lehet majd a jelöltjeink között, persze a végső döntés a csapaté lesz” – mondta Cunodáról Vatanabe.