Délkelet-Ázsiában a mezőgazdasági munkások is érzik, hogy rövid az élet, és ha vége a melónak, akkor tövig húzzák a gázt, és nagy adag adrenalinfröccsel élvezik az életet. Ehhez azt használják, ami épp a kezük ügyében van, jelen esetben tuningolt kis kerti traktorokat. 

A thaiföldi traktorversenyzés más, mint amit nyugaton hasonló névvel illetünk. Japán rokonaikhoz hasonlóan a délkelet-ázsiai tunerek sem rajonganak a hatalmas lökettérfogatú motorokért, itt nincsenek V12-es szörnyek, amelyek tonnákat húznak. 

Pokoli játékszert építettek kerti csettegőkből 1

A rizstraktorok, ellentétben a nyugati traktorokkal, jelentősen kisebb méretűek. Igazi kerti csettegők, amelyekből nálunk is sok akad vidéken.  A helyiek „E-tak” vagy „E-tan” néven ismerik őket. Egyszerű koncepció: egy motor, két szarv, és a kapaszkodó melós, a többi csak ráadás.

A technológia az évek során tovább fejlődött, és egyesek már kormánykereket, fékeket, erőátviteli rendszert, kabint és – ami még érdekesebb – plusz lóerőket is hozzáadtak az eredeti recepthez.

Pokoli játékszert építettek kerti csettegőkből 2

Ebben pedig nem ismernek tréfát, már igen profi átépítések is vannak, akad karbonból készült üzemanyagtartály, valamint egyedi váltógombokkal, rozsdamentes acélkipufogókkal dobják fel az összképet. A versenyeket pedig komolyan veszik, van, aki még tartalék motort is visz a futamokra, ha esetleg felrobbanna a technika. Ellenben a biztonság korántsem ennyire fontos, csupán némi házilag készített védőfelszerelés, a vakszerencse és az ima védi őket a brutális sérülésektől.