2021-ben jelentette be a Honda, hogy távozik a Forma-1-ből, de abban megállapodott a japán motorszállító arról, hogy technikai segítséget nyújtanak partnercsapataiknak, a Red Bullnak és az AlphaTaurinak 2025 végéig.
A Hondánál az elmúlt időben változtak azonban a vélemények, és a Forma-1 kivirágzásának, illetve több másik motorgyártó beszállásának hírére ők is meggondolták magukat: a Monacói Nagydíj előtt hivatalosan is bejelentették, hogy 2026-tól, azaz az új motorszabályok évétől kezdve az Aston Martin gyári partnerei lesznek.
Azt már régóta tudjuk, hogy 2026-ban a Red Bull a Forddal fog összebútorozni: az energiaitalosok maguk gyártják majd erőforrásaikat új motorrészlegükön, de jelentős technikai segítséget kapnak a kék oválos márkától. Addig azonban csak marad a pislogás és a kissé savanyú íz a szájban, legalábbis erre lehet következtetni Christian Horner szavaiból. A csapatfőnök ugyanis kijelentette, ha tudják, hogy a Honda mégis marad az F1-ben, nem vágtak volna bele a Red Bull Powertrains-projektbe.
„Drága döntés volt. Nem léptük volna meg ezt, ha a Honda nem lép ki” – fogalmazott Horner, míg Max Verstappen a szégyen szót emlegette a húzás kapcsán.
Van azért pozitívum is a dolgok alakulásában, véli a csapatfőnök. „Számos téren hálásnak kell lennünk nekik, hogy megadták nekünk a lökést ahhoz, hogy saját motorgyárat építsünk. Elkötelezettek vagyunk, és hosszú távon egyre több előnyét látjuk ennek. Az, hogy helyben készül az erőforrás, teljesen integrálva a kasztnival, olyan szinergiák teremtődnek a motor- és karosszériamérnökök között, melynek hosszú távú előnyei jelentősek.”