Napos időben, 24 fokos levegő- és 49 fokos aszfalthőmérséklet mellett vette kezdetét az idei év hatodik időmérő edzése a 2023-as Forma-1-es Monacói Nagydíjon. A szabadedzések eredményei alapján a Red Bull tűnt az első számú favoritnak, mögöttük az Aston Martinokkal, de a Ferrarikat sem lehetett előre leírni.

A Q1 elején a szokásos monacói kép rajzolódott ki, az autók már a bokszutca nyitása előtt felsorakoztak a piros lámpánál. Mindenki igyekezett az első pillanattól fogva bebiztosítani magát és jó időt futni, ugyanis a városállam pályáján bármikor benne van a pakliban a piros zászló, emellett pedig a feltartások lehetősége is.

Pályán volt Lewis Hamilton is a Mercedesszel: a brit autóját megjavították a 3. szabadedzésen, és a többiekkel együtt körözött, amíg meg nem szakították a Q1-et. A piros zászlót Sergio Perez csalogatta elő, aki a Red Bullját jelentős erővel csapta az első kanyar külső falának.

A mexikói autójának kiemelése és a korlát javítása után bő 11 perce maradt a mezőnynek a továbbjutás kiharcolására. Ekkor a McLaren párosa, Lando Norris és Oscar Piastri álltak a legjobban, Perez pedig még az ötödik volt addigi legjobb körével, de ez semmit sem jelentett: a pálya rengeteget gyorsult még a Q1 végéig is. Perez már hat perccel az idő letelte előtt a kiesőzóna tagja volt.

A Q1 utolsó perceiben az élcsapatok pilótái közül a ferraris Carlos Sainz állt a legrosszabbul: egy elrontott féktáv miatt csak egy lehetősége maradt, hogy kikerüljön a kiesőzónából. Szerencséjére sem ő, sem más nem törte össze magát, így fel tudott ugrani a negyedik helyre, ahogy a végén szintén bajba kerülő Hamilton is a hetedikre. Nem jutott tovább Logan Sargeant (Williams), a két Haas, Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) és Perez. Sargeant és a szakasz legjobbja, Verstappen között csak 727 ezredmásodperc volt a különbség.

A Q2 kezdetekor ismét torlódás volt a bokszutca végénél: a mezőny 20-ról 15 fősre csökkent, de a korábban már említett kockázatok nem szűntek meg. Köridők tekintetében Max Verstappen kezdett a legjobban, a Red Bull hollandja mögött Pierre Gaslyval (Alpine), Fernando Alonsóval (Aston Martin) és a másik Alpine-ban ülő Esteban Oconnal. Csak utánuk jött a két Ferrari Sainz-cal és Charles Leclerc-rel, majd a két McLaren következett. A Mercedesek nem kezdtek erősen, George Russell és Lewis Hamilton úgy tartózkodtak a 10-11. helyen, hogy a Q1-ben második időt futó Cunoda Juki (AlphaTauri) ekkor még idő nélkül állt.

A Q2 utolsó perceiben Norris erőteljesebben lekoccolta a falat a McLarennel, először a kormányösszekötőjét törte el, majd a jobb oldalát húzta meg autójának. A brit ekkor a 9. helyen állt, de nem tekinthette biztosnak továbbjutását, főleg úgy, hogy Hamilton megint a kiesőzónában tanyázott az utolsó pillanatokig. A hétszeres bajnok végül továbbjutott, és Norris is átcsúszott a 10. helyen a csapattárs Piastri, Nyck de Vries (AlphaTauri), Alexander Albon (Williams), Lance Stroll (Aston Martin) és Valtteri Bottas (Alfa Romeo) kárára.

Stroll a Q2 alatt elfelejtett megállni a kötelező mérlegelésnél, ezzel kapcsolatban akár büntetésre is számíthat a kanadai a későbbiekben.

Verstappen már bőven a Q3 kezdete előtt kiállt a bokszutca bejáratához, hogy egy tiszta köre biztosan legyen a végjátékban is. A holland első köre azonban nem volt túl erős: Alonso négy tizedmásodperccel verte a kétszeres bajnokot, sőt, befért közéjük Sainz és Leclerc is. Verstappen csak a negyedik volt, mögötte Oconnal és Galsyval. A Mercedesek Hamilton, Russell sorrendben a 7. és 9. helyeken kezdtek, Cunoda a nyolcadik volt, Norris autóját pedig a garázsban szerelték. Russell később javított, és felugrott a negyedik helyre, Verstappen elé.

F1: Verstappené az év legőrültebb időmérője 1

Fernando Alonso

A végjátékra nem egységesen hajtottak ki a versenyzők. Verstappen mindenkinél hamarabb elkezdte a hajrát, a holland 4,5 perccel a leintés előtt akkorát javított, hogy az élre állt. A többiek is próbáltak erre válaszolni: Ocon állt az élre három perccel a vége előtt. Ekkor már a pályán volt Norris is, a McLarent megjavították a szerelők.

Ezzel azonban még nem értek véget az izgalmak: előbb Leclerc állt az élre, de Alonso jött, és 22 ezreddel felül tudta múlni a monacóit. Verstappen ekkor még körön volt, és úgy nézett ki, nem javít komolyabbat, de az utolsó szektorban akkorát autózott, hogy visszaugrott az élre: az utolsó néhány kanyarban három tizedet is talált.

A pole tehát Verstappené lett Alonso előtt, mögöttük Leclerc, illetve Ocon végzett. Sainz lett az ötödik Hamilton előtt, a legjobb tíz további sorrendje: Gasly, Russell, Cunoda, Norris.

F1: Verstappené az év legőrültebb időmérője 2

A teljes eredménylista

A 2023-as Forma-1-es Monacói Nagydíj vasárnap 15 órakor kezdődik.