Szám szerint hat új nagyobb fejlesztést vitt a Mercedes a Forma-1-es Monacói Nagydíjra, köztük a legnagyobb figyelmet kapó új oldaldobozzal. A W14-nek azonban megújult például az első futóműve, illetve a padlólemeze is.
Utóbbiról a csapat akaratán kívül is részletesen prezentált, amikor Lewis Hamilton a harmadik szabadedzésen a falnak csúszott, majd a Mercedest – monacói szokásoknak megfelelően – daruval emelték fel, majd lebegtették ki az aszfaltcsíkról. A mentőakció során azonban egészen sokáig meg lehetett figyelni az új padlót, annak minden részletével együtt.
Meg kell hagyni, a hétvége során lelepleződött már így a Ferrari, illetve az időmérőn a Red Bull is, de egyik autót sem mutogatták annyit alulról, mint a Mercedes. Toto Wolff humorral elütve, de kifejezte nemtetszését. „Akárki is kezelte a darut, az biztos, hogy a Cirque du Soleilben dolgozott” – utalt a nehezen megkezdett emelésre a csapatfőnök. Szemben más autók megemelésével, a Mercedes jelentősen hátrabillent, óriási kilengéssel emelkedett a magasba a törött kocsi.
„Őszintén szólva nem is értem. Az autó az úton volt. Feltehették volna egy teherautóra is. Így viszont megmutatták az egész világnak. Ez elmaradt az optimálistól, hogy finoman fogalmazzak” – tette hozzá az osztrák.