A Forma-1-es Monacói Nagydíjak időmérőinek állandó problémája a forgalom. Tény, hogy a rövid, 3,3 kilométer hosszú, 71 másodperces köridőket produkáló pályán nehezen fér el egyszerre 20 autó: ha idealizálnánk a helyzetet, akkor minden autó között kb. 3 másodpercnek vagy 160-170 méternek kellene lennie, de a pilóták érthető okokból mind időben, mind távolságban nagyobb különbséget preferálnak gyors körük alatt.
Carlos Sainz szerint ez veszélyes. A Ferrari pilótája fel is vetette, hogy valamilyen módon meg is oszthatnák a mezőnyt, hogy az időmérők elején, a Q1-ben nem legyen egyszerre húsz versenygép a pályán. „A Q1-ben ez túl sok. Ezekkel a széles autókkal, mindent egybevéve ez túl veszélyes. Találnunk kell egy megoldást arra, hogy 10-es csoportokra osszuk a mezőnyt. Biztos vagyok benne, hogy ez csökkentené a káoszt, amit a Q1-ben látunk” – vélekedett a spanyol.
Működő példáért egyébként nem kell messze mennie a Forma-1-nek: az F2 22 fős, valamint az F3 30 fős mezőnyét is megfelezik az időmérőre, a két csoport eredményeit pedig később összefésülik. A szakaszokban elért helyezés a rajtsort határozza meg, azaz adott csoporton belül az első helyezett biztosan az első sorból indul, a második a második sorból és így tovább. Sorokon belül a két pilóta között a jobb köridő dönt.
Sainz a véleményével egyébként viszonylag egyedül van. A Q3-ban feltartás áldozatává váló Lando Norris sem gondolja, hogy ilyesmire szükség lenne. „Nem kell ilyet tenni, ha mindenki teszi a dolgát és lehúzódik. Nem annyira nehéz ez, legyünk őszinték” – fogalmazott a McLaren britje.