Újabb kaotikus, de eredménytelen versenyt zárt a Ferrari a 2023-as szezonban: az esőt is hozó Forma-1-es Monacói Nagydíjon leginkább hátrafelé lépdeltek az olasz csapat pilótái. Charles Leclerc-t még a szombati rajtbüntetése vetette vissza, ám ennek ellenére a monacói végzett előrébb, a hatodik helyen, két pozícióval megelőzve Carlos Sainzot, aki sokáig a dobogóért csatázott Esteban Oconnal.
Amellett, hogy egyszer neki is ment az Alpine franciájának, különösen a bokszkiállásnál siklott félre Sainz versenye. A spanyolnak ugyanis nem sikerült átugrania az Alpine pilótáját a kerékcserék során, amiért a csapatrádión keresztül le is szúrta a Ferrarit. „Nem érdekel Hamilton, gyors voltam” – fakadt ki, miután a versenymérnöke, Ricardo Adami azzal próbálta csillapítani a kedélyeket, hogy Lewis Hamilton előtt akarták tartani őt.
A zabos szóváltás miatt a leintés után kellett magyaráznia a bizonyítványát Sainznak. „Magas adrenalinszint és nagy izgalmak, ezek mindig jellemzőek a monacói rádiózásokra” – mondta a Sky Sports F1-nek. „Az első kiállás lepett meg, mert gyors körön voltam a kemény gumikon, ezért azt hittem, sikerült átugrani Esteban. Kijöttünk a bokszba, és egy másodperccel mögötte jöttünk vissza, amit nem értettem.”
„A kiállással, illetve azzal, hogy jött az eső, azt gondoltam, egy picit tovább maradunk majd kint a kemény gumikon. A második kerékcsere viszont már egyértelműen későn volt. Ez viszont valószínűleg az én hibám, próbáltam ugyanis az első cseréből fakadó frusztrációmat kompenzálni valami egészen mással, de nem jött be.”
Another angle on that contact between Sainz and Ocon 👀#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/ex7mQsXMLu
— Formula 1 (@F1) May 28, 2023
Bár a verseny közbeni kommunikációja szintén nem ezt tükrözte, Sainz utólag nem hibáztatja Ocont az 12. körben történt ütközésükért – a probléma teljesen másban keresendő szerinte.
„Megpróbáltam megelőzni Estebant, de a pálya közepén fékezett, így nem tudtam semerre menni: se balra, se jobbra. Örülök, hogy semmi komolyabb nem lett belőle, de megmutatja, hogy két autó nem fér el ezen a pályán. Már túl szűk” – panaszkodott Sainz, aki épp emiatt az időmérő lebonyolítását is megreformálná a hercegségben.
Ugyan felrótták a Ferrarinak, hogy túl sokáig vártak a kerékcserével, miután megérkezett az eső – a hatodik helyről indult és ugyanebben a pozícióban célba ért Leclerc viszont nem így látja.
„A múltban követtünk el hibákat a stratégiában, de nem gondolnám, hogy a mostani az lett volna” – vette védelmébe a Ferrarit a késői csere ellenére a monacói. „Ilyen körülmények között nagyobb a valószínűsége a biztonsági autónak, tekintve, hogy többen is száraz pályás gumikon voltak. Vártunk a biztonsági autóra, arra, hogy valaki hibázzon, de nem történt meg, ennyi. Figyelembe véve, hogy mennyit nyerhettünk volna, szerintem ez volt a helyes döntés.”
„Nehéz dolgunk volt a forgalomban” – tért ki a futamra Leclerc. „Jobb a tempónk annál, mint amit ma mutattunk belőle. Végül ennyi volt benne, az autót ugyanis nehéz vezetni esős körülmények között.”