Norvég cég építi a jövő útjait Floridában (USA). Orlando közelében, az 516-os számú autópálya négysávos, 1,6 kilométer hosszú szakaszán az ENRX cég megkezdte integrálni az útba az elektromos tekercseket.
Ezen az útszaszon hamarosan a megfelelő felszereléssel – a jármű aljára rögzített speciális elektromos vevőpaddal – ellátott elektromos autók akár 200 kW-os teljesítménnyel is tölthetik akkumulátoraikat, akár autópályatempó mellett. Megállás, várakozás, valamint a töltéseket megelőző izgalmak és szorongások nélkül.
Hasonló projekten dolgoznak Észak-Bajorországban is, ahol 2025-re 1 kilométer hosszú, akár 125 kW-os teljesítményű autópályaszakaszt kívánnak üzembe helyezni. A „Next Generation Electric Roadway System”-nek számos előnye van, ugyanakkor megvalósítása rendkívüli szakértelmet, valamint precizitást követel. A telepítés után az adott útszakasznak karbantartásmentesnek kell lennie.
Korábban már írtunk róla, hogy a kamionok számára fejlesztett, felsővezetékes technológiát (eHighway) már három különböző helyszínen tesztelik az Németországban. A helyi közlekedési minisztérium becslése szerint a 13000 km hosszú hálózat valamivel több mint a harmadát, nagyjából 4000 km-t kellene ellátni felsővezetékkel. Ugyanakkor fejlesztésre szorul még a szisztéma, hiszen olyan kollektorokra van szükség, amiket költséghatékonyan és jelentős mennyiségben kínálhatnának a gyártóknak.
Amennyiben ezt az akadályt sikerülne áthidalni, akár egész Európában megjelenhetnek az áramszedős kamionok.