Megújítja városi kisautóját a Toyota, de a Yaris modellfrissítése több egyszerű ráncfelvarrásnál: optikai látszat-változtatások helyett érdemi fejlesztéseket kapunk.
Talán a legfontosabb a full hibrid hajtáslánc átdolgozása. Míg az eddigi 115 lóerős verzió is a kínálatban marad, a Toyota a más típusaiban már bevezetett, ötödik generációs hibrid komponenst is átemelte a Yarisba, így mostantól két, eltérő karakterű és tudású hibrid rendszer épül ugyanarra az 1,5 literes benzinmotorra.
Az új rendszer nagyobb, erősebb villanymotort és átdolgozott teljesítményvezérlő egységet (hardver és szoftver) kap. Az összteljesítmény ezzel 85 kW-tól 96 kW-ra (116 helyett 130 LE) emelkedik. A hajtó villanymotor maximális forgatónyomatéka a korábbi 141 helyett 185 Nm (+30%), így egyrészt dinamikusabban gyorsul (0-100 km/órára az eddigi 9,7 helyett 9,2 mp alatt), másrészt a gázreakciók is javultak.
A Yaris fürgébben kezd neki az előzéseknek, gázadásra közvetlenebbül ugrik. Emellett a CO2-kibocsátás csak minimálisan emelkedett, legkisebb szabványos értéke 96 g/km.
A vadonatúj motor nem lesz minden kivitelhez rendelhető; a pontos eloszlás piaconként eltérő, az viszont bizonyos, hogy a már ismert GR Sport és a most bevezetendő Premiere Edition csúcsmodell egyaránt ezzel a hajtáslánccal kerülnek forgalomba.
Kibővített digitális tartalommal érkezik a megújuló Yaris. A műszeregység 7 vagy 12,3 colos lehet; utóbbi vadonatúj, négy stílusban (divatos, könnyed, sportos, robusztus) testre szabható grafikát és elrendezést kínál.
Az érintőképernyő 9 vagy 10,5 colos lehet, mögötte nagyobb tudású, gyorsabb infotainment-rendszert találunk. Ez a Smart Connect rendszer ösztönösebben, egyszerűbben kezelhető, és olyan modern funkciókat kínál, mint a felhőalapú navigáció aktuális forgalominformációs tájékoztatással, a természetes beszédtempót felismerő hangvezérlés, vagy a vezeték nélküli okostelefon-integráció. Kulcs helyett akár okostelefonról is nyitható és indítható az autó, a multimédiás rendszer szoftvere vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető.
Szintén vezeték nélkül frissülnek a Toyota T-Mate vezetőtámogató és biztonsági rendszerek, azaz mindig tudásuk legjavát nyújtják. Biztos, ami biztos, a megújult Yarisba már továbbfejlesztett verzióban kerültek bele: az ütközést megelőző rendszer például mostantól a motorkerékpárosokat is észleli és igyekszik elkerülni, gázelvételkor környezetfüggően lassít az autó, míg a kormányasszisztens felismeri a következő kanyar paramétereit (navigációs adatok alapján), és a rásegítés mértékét módosítva teszi kényelmessé a kanyarodást.
Ha a vezető rosszul lesz, az autó riaszt, majd megáll. Ha kiszállnánk, de hátulról autó vagy kerékpár közeledik, ugyanúgy figyelmeztet a Yaris, mint ha kiszálláskor gyermeket vagy kisállatot hagynánk a hátsó üléssoron – az előbbi opciós, de az utóbbi szériafelszerelés! Emellett átdolgozták az adaptív tempomatot, így működése közelebb áll egy emberi pilótához: gyorsabban, természetesebben reagál, így kevesebb hirtelen sebesség-változásra kell számítani menet közben.
A több erőhöz és nagyobb tudáshoz kívül-belül frissült megjelenés társul. A prímet a vadonatúj Premiere Edition csúcsfelszereltség viszi. Csak ehhez rendelhető egy új karosszériaszín, Neptune-kék (fekete tetővel), ami az új, 17 colos keréktárcsákon, valamint az utastéri öltésekben és díszítősávokon is visszaköszön.
Más felszereltségi szinteken is megújultak a keréktárcsák, friss mintázatot kaptak az üléskárpitok, valamint megjelent egy Juniper-kék karosszériaszín – úgy tűnik, a Toyota nagyon szeretné hangsúlyozni a Yaris hibridségét.