Ausztrál drónpilótáknak, a Queensland Aerial cégnek köszönhetően most már láthatjuk, hogy milyen egy óriási gumiégetés az infravörös kamerák lencséjén keresztül.
A videó két percben mutatja meg, mi történik az emberi szem számára rejtett tartományban. Az infravörös hőkamerákkal eltűnik a füst, így látjuk, hogy mit csinál valójában az autó, valamint hogy mekkora hő termelődik.
Láthatjuk a hátsó kerekekről leszakadó apró gumidarabokat, valamint az izzó kipufogókat, a motortérben dolgozó V8-as őrült hőterhelését. A legjobb az aszfaltra rajzolt forró gumicsíkok vonalvezetése, a végeredmény felér egy modern művészeti alkotással.
Körülbelül 55 másodpercnél látható egy eldurranó gumi, ami mutatja azt is, mennyire messzire repülnek ilyenkor a cafatok, és hogy egy ilyen pörögve gumit pusztítót autó közelébe állni több okból sem jó ötlet.
A hordozható, elérhető árú hőkamerák tényleg új oldalát mutatják meg a gumiknak, és nem csak a gyilkolás terén. A különféle keverékek tapadása teljes mértékben összefügg a hőmérséklettel, egy abroncs viselkedéséről sok mindent elárul, hogy épp hány fokos a felülete.
Ezen a felvételen például egy kifejezetten versenypályára tervezett slick gumi, a Hoosier A7 viselkedését látjuk. Amíg egyenesen halad a sofőr, addig nem emelkedik a hőmérséklet, ám az első kormánymozdulatra felhevül a gumi, és azonnal nagyságrendekkel nő az érték.
Az abroncsok melegedéséről az Engineering Explained csatornáján fedeztünk fel egy érdekes videót. Az elhangzottak alapján az álló helyzetben aszfalton pörgetett abroncs hőmérséklete a teljes felületen nagyjából 5 másodperc alatt éri el a 160 Celsius-fokot, tehát ha csak egy rajthoz akarjuk előmelegíteni a gumikat, akkor felesleges percekig radírozni a gumikat, mert csak ellenkező hatást érünk el vele.