Már nem sokat kell várni a megnövelt alapterületű Volvo FH fülkére – derült ki a jelenleg is zajló 4Poland szakkiállításon. Az információt a lengyel 40ton.net szúrta ki. A portál szerint a Volvo Trucks Polska ügyvezető igazgatója, Małgorzata Kulis árulta el, hogy már jövőre bemutatkozhat az a „hosszított” FH fülke, amely teljes mértékben kihasználja a legújabb EU szabályozásban rejlő lehetőségeket.
Az új FH megjelenése vélhetően sok mindenben hasonlítani fog a két évvel ezelőtt bemutatott Volvo FH koncepció nyerges vontatóra, amelyet Efficiency Concept Truck-nak neveznek. Nyilván ilyenkor az sem kizárt, hogy komolyabb faceliftet kap. Az új fülke az „Aero” nevet kapja majd a portál szerint és vélhetően már 2024-től gyártásba kerülhet. A hosszított FH fülkék vélhetően megkapják a digitális visszapillantó tükröket is. Ez akár 1-2 százalékos fogyasztás-csökkenést is hozhat a konyhára az üzemeltetők nagy örömére. Amiből viszont igazán profitálhatnak a komfort terén a sofőrök az egyértelműen a nagyobb élettér, legalább is a versenytársak többsége így használta ki a nagyobb teret.
Nagyobb fülkék a láthatáron
A nagyobb és tágasabb kabinra azért van lehetősége a gyártóknak, mert az Európa Tanács 2020. szeptember 1-jétől engedélyezte az aerodinamikai szempontból kedvezőbb kialakítású fülkék fejlesztését és gyártását a haszonjárműgyártók számára. Ennek azért van jelentősége, mert így hosszabb vezetőfülkék alkalmazása a jövőben már nem megy a hasznos raktér hosszúságának rovására. Vagyis eltérhetnek a gyártók a 16,50, illetve 18,75 méteres szerelvényhossztól, de figyelembe kell venniük azt, hogy a pótkocsik rakodási mérete nem változhat és a szerelvény fordulási sugara sem lehet nagyobb 12,50 méternél. Természetesen a normálnál nagyobb méret fülkék eddig is léteztek, de akkor a fuvarozóknak rövidebb pótkocsikat kellett alkalmazniuk. Az EU összesen maximum 90 centiméteres „hosszabbítást” engedélyez a kabinoknál.
Fontos megjegyezni, hogy a Volvo Trucks-nak már 2019 óta vagy egy FH XXL Globetrotter nevű fülkéje, amelyet az ajtó mögött 25 centiméterrel megtoldottak. Ez egyébként nemcsak Lengyelországban, hanem nálunk is forgalmazzák.
A Volvo Trucks egyelőre nem tett közzé hivatalos képeket az új fülkéről, ezzel kapcsolatban minden bizonnyal még pár hónapot várnunk kell. Több, mint valószínű azonban, hogy tovább javítják a kabin aerodinamikai jellemzőit is a már említett Efficiency Concept Truck tapasztalatainak felhasználásával. Mint ismeretes, annál 17,5 centiméterrel nyújtották meg az FH orrát, hogy áramvonalasabb legyen. A koncepció modellt a svéd gyártó az európai szemektől távol, Brazíliában tesztelte és úgy tűnik, most már elérkezettnek látta az időt, hogy átültesse a gyakorlatba a legújabb megoldásokat.
A Volvo Trucks ezzel két versenytársának, a DAF-nak és a Scaniának mutatná meg, hogy ő is tud nagyobb fülkét építeni, ha kell. Előbbi az XG és az XG+ sorozatnál, utóbbi pedig az S-sorozatnál, Highline XL néven kínálja a nagyobb és tágasabb kabinját.