Két éven át versenyzett a McLaren kötelékében Daniel Ricciardo, a 2021-es Olasz Nagydíj aratott győzelmén kívül azonban nem sok örömét lelte a wokingiaknál eltöltött időszakban. Az idei évre ki is szorult a Forma-1-ből az ausztrál, és jelenleg a Red Bull harmadik számú pilótájaként vár a lehetőségre, hogy 2024-ben visszatérhessen.

Mielőtt viszont újra az aktív F1-es mezőny tagja lenne, megválik a McLaren 720S Spiderétől, amit az AutoTrader oldalán hirdettek meg az Egyesült Királyságban. A hirdetés szövegében az áll, hogy a 2022-es szezon folyamán végig használta a Lantana névre keresztelt lilában pompázó, kétüléses sportautót, de azt homály fedi, hogy Ricciardo maga vette-e az autót, vagy a McLaren ajándékozta neki.

A 2021-es évjáratú, középmotoros 720S Spiderben a 4,0 literes, ikerturbós V8-as motor 720 lóerős teljesítményét hétsebességes, dupla kuplungos váltó közvetíti a hátsó tengelyre, ami mellé 770 Nm-es maximális nyomaték társul. Mindössze 2,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra a wokingiak szupersportautója, míg 7,8 másodperc elteltével már 200 km/órát mutat a sebességmérő, aminek mutatója egészen 341 km/óráig képes felkúszni.

GALÉRIA

100 millióért szabad préda az F1-es pilóta sportkocsija 1

Extravagáns külsejét pedig nemcsak a színének, hanem annak is köszönheti, hogy elölre 19, míg hátulra pedig 20 hüvelykes felniket szereltek, amik ráadásul puskaporszürke fényezést kaptak, élénksárgára fújt féknyergekkel kiegészítve. Számos opciós csomaggal is felvértezték a nyolcszoros F1-es nagydíjgyőztes McLarenjét, legyen szó akár annak a teljesítményéről, a kinézetéről, vagy épp az egyéb, elsősorban kényelmi extrákról, mint például az elektromosan vezérelhető és fűthető memóriahabos ülések.

100 millióért szabad préda az F1-es pilóta sportkocsija 17

Fotó: AutoTrader

100 millióért szabad préda az F1-es pilóta sportkocsija 18

Fotó: AutoTrader

A keménytetős 720S értékét pedig a korábbi tulajdonosának kilétén túl tovább növelheti a tény, hogy már nem gyártják a típust, ami 2017-ben mutatkozott be, annak helyébe ugyanis a 750S lépett az idei évtől.

Ez valószínűleg szintén közrejátszik abban, hogy 217 450 fontot, vagyis mintegy 93 millió forintot kérnek érte. Ezért az összegért az is elmondható a 720S-ről, hogy Ricciardo nem nyúzta agyon, mivel alig több mint 10 ezer kilométert pakolt bele, a gyári garanciájából pedig egy év van még hátra.