Furcsa szokásához híven hézagos információkat közölt vadonatúj elektromos crossoveréről a Volvo. Nem tudjuk, mekkora kívül, milyen tágas belül; azt viszont elárulták, hogy kétféle akkucsomaggal, valamint egy- vagy kétmotoros kivitelben lesz elérhető a modell.
Mindegyiknek más lesz a szuperképessége: a lítium-vas-foszfát akkumulátoros belépő modell olcsóságával szerez majd híveket, Magyarországon az alapára 14 490 000 Ft lesz, a Nyugat-Európára tervezett belépőár 36 ezer euró körül alakul. Szintén egymotoros kivitelben, de nagyobb, nikkel-mangán-kobalt akkumulátorral készül a nagy távolságok megtételére alkalmas verzió, amely 480 kilométeres maximális hatótávolságot kínál.
Végezetül a nagy akkuhoz két villanymotor is társítható: így a rendszerteljesítmény 315 kW (428 LE), amivel ez a variáns 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, így minden idők legjobban gyorsuló sorozatgyártású Volvójaként vonul be a történelemkönyvekbe.
A kis akku legfeljebb 134, a nagy 153 kW teljesítménnyel tölthető; ezt kihasználva elvileg mindkettő 25 perc alatt éri el a 80%-os töltöttséget.
A korábban már említett ökolábnyom kérdését a beltéri anyaghasználat minimalizálásával, újrahasznosított acél, alumínium, műanyagok és szövetrostok felhasználásával, valamint a gyártás klímasemleges üzembe történő telepítésével oldja meg a Volvo. 200 ezer kilométeres futásteljesítménnyel számolva 30 tonna az autó élettartamára vetített CO2-kibocsátás – ez negyedével kedvezőbb, mint a márka többi villanyautójánál.
Az autó utasterében ötféle színhangulatot kínál a Volvo, amelyek mindegyike egy-egy skandináv természeti tematikát (északi fény, Szentivánéj, stb.) követ. Ezek váltakozó színekkel, valamint azokat kísérő hangkompozíciókkal szórakoztatják a közönséget.
Habár egy csomó tényt kihagyott az ismertetőből a Volvo, azt elárulták, hogy jövőre érkezik az EX30 Cross Country modellváltozat, emelt hasmagassággal, marcona karosszéria-kiegészítésekkel. Ha pedig megnéznéd videókon is, mi mindent tud az EX30, kattints ide!