Láttunk már jó néhány átlagosnak tűnő, de méregerős autót, de az alábbi videóban látható példány még ezek közül is kivételes. Ez egy régi VW Bora Variant az ezredfordulóról, egy autó azokból az időkből, amikor a Volkswagen ezerféle karosszériaverziót kínált.
A Bora akkoriban egyfajta négyajtós szedán Golfnak épült, amiből ráadásul készült kombi kivitel is, ami pár apróságtól eltekintve gyakorlatilag egy Golf Variant volt más frontrésszel. Furcsa, hátulról szinte megkülönböztethetetlen a két autó, de akkoriban ez volt a Volkswagen-stratégia!
Akárhogy is, normál körülmények között a Bora Variant egy elég unalmas, cipősdobozra emlékeztető szögletes kombi. Igaz, akkoriban elég erős hathengeres változatokat is kínáltak, de igazán lenyűgöző dinamikát egyik sem adott.
A tuning viszont ezt a típust is utolérte, és a videó tanulsága szerint sikerült egy 1000 lóerős hajtásláncot építeni a hétköznapi testbe. Erre csupán a motorháztető kivágása utal, ahol a gyáritól eltérő módon a turbótól közvetlenül érkező kipufogócsonk mered az égnek. Ezt a receptet már többen követték a tuninggal foglalkozó műhelyekben, a VR6-os, hathengeres motor egy gigászi méretű turbóval és a megfelelően erősített belső alkatrészekkel, 2,8 literes lökettérfogattal képes elérni az 1000 lóerős határt.
A videón szereplő autó a kilométeres sprinteken bizonyított, ahol a cél a végsebesség, nem a gyorsulási idő. Itt tudott 281 km/órát elérni, ami ezer méteren lenyűgöző érték, kevés olyan autó van, amelyik ennél nagyobb sebességet tud elérni ugyanezen a távon, és még kevesebb néz ki úgy, mint ez a Bora.
Egy hasonló példány, már feltűnőbb fényezéssel, négyajtós karosszériával: