Szombatról vasárnapra zajlott az idén 100 éves Le Mans-i 24 órás verseny 91. kiadása, melyet a csúcskategóriába idén visszatért Ferrari egyik autója nyert meg. A 2023-as Le Mans-számokban.

51

Kezdjük a győztesekkel: az 51-es volt az Alessandro Pier Guidi, James Calado és Antonio Giovinazzi által vezetett AF Corse Ferrari 499 P rajtszáma.

10

A sikerükkel a Ferrari 10. abszolút győzelmét aratta a Le Mans-i 24 óráson, korábban 1949-ben, ’54-ben, ’58-ban, valamint ’60 és ’65 között zsinórban hatszor sikerült ez a maranellói gyártónak. Tíz győzelmével a Ferrari megerősítette 3. helyét az örökranglistán, melyen az Audi és a Porsche 13 és 19 diadallal továbbra is előttük áll.

4569,4

Ennyi kilométert tett meg az idei verseny alatt a győztes Ferrari 499P, ez 342 kör. Az eredmény messze van a csúcstól: 2010-ben az Audi elsőként leintett R15+ TDi-je 5410 km-t, 397 kört húzott le.

194,1

…km/óra, ennyi volt a győztes autó átlagsebessége. Az előző pontból következik, hogy ez sem rekord, a már említett Audi annak idején 225,3 km/órás átlagot produkált.

3:26,984

Ennyi ideig tartott a verseny leggyorsabb köre idén, ezt Antonio Fuoco érte el a másik, 50-es számú Ferrarival a futam 306. körén. Minden idők leggyorsabb köre a Toyota és Kobajasi Kamui nevéhez fűződik, a japán 2017-ben 3:14,791-gyel állította fel a máig élő csúcsot.

347,8

Megint csak km/h: ez volt az idei legmagasabb sebesség, szintén az 50-es Ferrari 499P érte el, de a 279. körön, Miguel Molina kezei között.

Az LMP2-es kategóriában egyaránt 324,9 km/órás végsebességre volt képes a JOTA 28-as és az Idec Sport 48-as számú Oreca 07-Gibsonja, míg a legalsó géposztályban, az LMGTE AM-ben az AF Corse 83-as Ferrari GTE Evója 309,1 km/órás végsebességet produkált.

35

A 24 óra alatt ennyi váltás volt az első pozícióban: a futam különböző pontjain vezetett az 51-es és az 50-es Ferrari, 8-as rajtszámú Toyota GR010 Hybrid, a 2-es rajtszámmal futó Cadillac V-Series.R, a 94-es Peugeot 9X8, valamint az 5-ös, 38-as és 75-ös Porsche 963-as is.

22

A 62-ből ennyi induló nem fejezte be a versenyt. Összevetésképp: 2022-ben csak nyolc autó nem jutott el a 24 óra végéig, 2021-ben 15, 2020-ban 10, 2019-ben 11, 2018-ban 16 volt ez a szám, azaz idén alaposan megfogyatkozott a mezőny a végére.

325 000

Ennyi néző látogatott ki a pályára a centenáriumi versenyre, ami új rekordot jelent.

15

Ennyi cikkünk jelent meg a Vezessen a centenáriumi versenyhez kapcsolódóan, ha kíváncsi vagy rájuk, ide kattintva olvashatod őket!