A Ford és a General Motors után a Stellantis (az egykori Fiat-Chrysler és PSA csoportok utódszervezete) is jelezte, hogy lát fantáziát abban, hogy a Tesla szabványához igazítsa elektromos járműveinek töltőrendszerét.
Amíg a Stellantis hezitál, a másik két nagy amerikai gyártó már meghozta a döntést, és ezzel valóságos lavinát indíthatnak el az elektromos járművek piacán.
Az eddig kizárólag a Tesla által alkalmazott, ám fellengzősen észak-amerikai töltőszabványnak (North American Charging Standard, NACS) keresztelt megoldás az új partnerekkel közel kétharmados (60% körüli) részesedésre tehet szert a piacon. Ez azonban egyáltalán nem rossz hír, hiszen ahogy a világ minden részén, Észak-Amerikában is kaotikus a töltőszabványok rendszere – ezt úgy kell elképzelni, mintha a benzinkutak töltőpisztolyai eltérő keresztmetszetű csöveken át adagolnák az üzemanyagot, és akinek nem ovális, háromszögletű stb. töltőnyílás van az autóján, az nem tud tankolni.
Egy egységes szabvány a beszállítói ipar életét is megkönnyítené, illetve végső soron a költségek csökkenését az ügyfelek is megérezhetnék.
Kapcsolódó hír, hogy a Tesla még idén februárban jelentette be, hogy mások számára is hozzáférhetővé teszi töltőállomásait. Elon Musk szerint „üzleti szempontból nem biztos, hogy jó döntés [felszabadítani a töltő szabadalmát], de az autóiparnak javára válik, így morális szempontból ez a helyes lépés”.