A Yutong a maga 35 százalékos piaci részesedésével Kína legnagyobb buszgyártójának számít. A vállalat több mint 70 ezer járművet gyárt évente és nemcsak odahaza, hanem az exportpiacain is egyre nagyobb sikereket ér el. A társaság a tavalyi évet az európai elektromosbusz-piac meghódításának szentelte, nem is sikertelenül, hiszen 479 darab e-busszal sikerült megszereznie az első helyet, míg a BYD-ADL páros a második helyre ért fel 465 darab elektromos busszal.

A Yutong a jelek szerint tovább kívánja folytatni idén az európai nyomulását, hiszen nemrég bejelentette, hogy elektromos emeletes busszal kíván belépni az Egyesült Királyság piacára. Éppen oda, ahová a kínai versenytársa, a BYD nagy sikereket ért el a fentebb említett Alexander Dennis Limited (ADL) karosszálóval, amely kiválóan ismeri a helyi elvárásokat. Hogy mennyire lesz sikeres a Yutong belépése az angol piacra, azt most még nehéz megjósolni, de annyi bizonyos, hogy szeptembertől októberig két tesztpéldánnyal is megkísérlik meghódítani az üzemeltetők és az utasok szívét. (A Yutong kínai gyára az alábbi videóban tekinthető meg:)

Az újdonság U11DD néven fut és tavaly még arról cikkeztek egyes brit sajtóorgánumok, hogy a Newport Transport rendelt ilyen buszokat. A teljes egészében kínai fejlesztésű, 10,9 méter hosszú, jobbkormányos e-busz-modellt a Pelican Bus&Coach fogja forgalmazni az Egyesült Királyságban. Miután a tavalyi bejelentést egy pirosra fényezett emeletessel illusztrálták, sok mindenkinek beindult a fantáziája, de egyelőre még nincs arról szó, hogy Londont venné be a kínai konszern. Tény, ami tény ugyanakkor, hogy az első, az Egyesült Királyságba szánt demóbusz valóban piros színben mutatkozott be pár napja Kínában.

Az egyajtós Yutong emeletesen összesen 68 ülőhely található, ebből 43 az emeleten, 25 (4 lehajtható üléssel együtt) pedig az alsó szinten. A demóbusz ülései jól láthatóan távolsági kivitelűek, integrált fejtámlával, karfával és vastagon párnázott ülő- és hátlappal. Az ülések háttámlájára Alfatronix Alfacharge okostelefon-tároló és -töltő állomásokat helyeztek el, ami unikális megoldásnak hat egy városi vagy elővárosi autóbusz esetében. Ezekben a modulokban USB-B és USB-C töltőcsatlakozók egyaránt megtalálhatók.

A megrendelők igényeitől függően a Yutong U11DD kétféle – 385 vagy 422 kWh – kapacitású akkumulátor-csomaggal gördülhet le a szerelőszalagról. A gyár tájékoztatása szerint hajtásáról ugyanaz a villanymotor gondoskodik, mint ami az E10-es vagy E12-es modellében. Ez azt jelenti, hogy mozgatásáért 200 kW, vagyis 268 lóerős teljesítményű, vízhűtéses elektromotor felel.

Az első képeket a modellről a Route-one.net szakportál tette közzé, így kívül-belül alaposan megnézhető, milyen lett az az emeletes busz, amit Kína Nagy-Britanniának szán. Ha beválik, akkor könnyen lehet, hogy balkormányos változat is lesz belőle az uniós piacra.