A Richard Mille-hez, a Jacob & Co.-hoz hasonlóan az MB&F is az ezredforduló után alapított, a hagyományostól nagyban eltérő, akár extravagáns órákat készítő gyártók közé tartozik.

A svájci márka még 2016-ban mutatta be a HM8 (Horological Machine No. 8) modelljét, melyen egy régi Can-Am versenyautó vonalai sejlettek fel – nem véletlenül, hiszen az alapító, Maximilian Büssler eredetileg autódizájnernek készült.

Most megérkezett az HM8 Mark 2, a modell frissítése, vagy inkább újragondolása, melyhez a Porsche 2013-15 között gyártott, 887 lóerős szupersportkocsija, a 918 Spyder adta az ihletet.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Sportautót mintáz ez a karóra 1

A különleges, áramvonalas, titánötvözetből (a legelterjedtebb Grade 5) készült tok viselő felé eső vége a 918 Spyder ülései mögött található bukókeretet formázza, az ívek alatt pedig ott a számlap, mely a régimódi műszeregységeket idézve jelzi ki az időt.

Ahol a hagyományosan a számlap lenne, ez esetben amolyan zafírból készült motorháztető, felülről azt figyelhetjük, hogyan dolgozik a Girard-Perregaux-eredetű, 247 alkatrészből, köztük 30 drágakőből álló, 22 karátos arany felhúzórotorral szerelt, 42 órás járástartalékot nyújtó szerkezet.

Sportautót mintáz ez a karóra 25

Fotó: MB&F

A különleges órából brit versenyzöld és fehér kivitel létezik, a kontraszt kedvéért előbbi fehér, utóbbi halványzöld borjúbőr szíjat kap. A fehér változaton a rotort zöldre festik.

A HM8 Mark 2 ára ugyan messze elmarad az ihlető sportkocsiétól – 2013-as piacra lépésekor 781 ezer euró volt a 918 Spyder indulóára, a mindössze két évig forgalmazott típus példányai használtan ma 1,2-1,9 millió euró (450-710 millió Ft) között forognak –, ám arányaiban azért ott van: darabjáért 70 ezer eurót (bő 26 millió Ft) kérnek, a zöld változat ráadásul limitált kiadás, mindössze 33 darabot gyártottak.

Ha megnéznéd, korábban milyen extravagáns órákkal állt elő az MB&F, kattints ide!