Az elmúlt másfél évtizedben óriási hízókúrába kezdtek a Forma-1-es autók: míg az évezred elején kb. 600 kilós autókkal száguldoztak a világ legjobb pilótái, manapság már inkább a 800 kg körüli súlycsoportban játszanak a versenygépek.
Hosszú idő után úgy tűnik, hogy az F1 és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is hajlik arra, hogy valamilyen úton-módon újra könnyebbé tegyék az autókat, a kérdés azonban az, hogy hogyan. Az erőforrások jóval komplexebbek, ezáltal nehezebbek lettek, de a plusz biztonsági felszerelések és a gumik is hozzátesznek a tömeghez.
James Allison azonban nem gondolná ennyire túl a kérdéskört. A Mercedeshez visszatérő technikai igazgató szerint szimplán elég lenne annyi, hogy átírják a szabályokat, és a súlyhatárra vonatkozó részhez kisebb számot írnak. „Ahhoz, hogy könnyebbek legyenek a kocsik, lejjebb kell vinni a súlyhatárt. Legyen a többi mi problémánk” – utalt a mérnökök leleményes megoldásaira a szakember. „Ha az autók a limit felett vannak, az arra kényszerít minket, hogy döntéseket hozzunk azzal kapcsolatban, mit tegyünk az autóba és mit ne.”
„Ezzel azonban nem mindenki ért egyet” – tette hozzá maga Allison. „Szerintem azonban ez a legbiztosabb út ahhoz, hogy lejjebb nyomjuk az autók súlyát.”