Az angol Adrian Newey már a Forma-1 történetének legeredményesebb, legsikeresebb tervezője, hiszen mielőtt 2006-ban csatlakozott az akkor még csak feltörekvő Red Bullhoz, már a Williams, majd a McLaren színeiben is győzelmekhez, bajnoki címekhez segítette munkaadóit, a Ferrari pedig karrierje során jó néhányszor tett neki ajánlatot.
Most, miután a Red Bull Racing a vasárnapi Kanadai Nagydíjon megszerezte 100. futamgyőzelmét, a 64 éves mérnök felvetette, hogy közeleg a visszavonulásának ideje.
„Nagyon szerencsés vagyok, hogy azzal foglalkozhatok, amivel mindig is szerettem volna, amit imádok. De nem tarthat örökké a pályafutásom. Amíg a csapat igényt tart rám, illetve én is élvezem a munkát, maradok, de reálisan nézve azért már folyik a visszaszámlálás” – nyilatkozta a brit Sky Sportsnak.
„Elképesztő utat jártam be. Mindig is az volt az álmom, hogy autósportos mérnökként dolgozhassak. A legnagyobb pillanat az volt, amikor állást kaptam, majd megjött az első fizetésem, minden további már csak bónusz volt” – folytatta.
Newey-nak több mint 200 F1-es futamgyőzelemhez volt köze az elmúlt bő 30 évben, így van mire visszatekintenie.
„Különleges ez a 100. a Red Bull-lal. De itt [Montrealban, a Kanadai Nagydíjon] lehetett volna az első is 1991-ben, ám Nigel [Mansell] integetett, és közben elfelejtett sebességet váltani” – utalt a szerencsétlen esetre, amikor a mintegy egyperces előnnyel vezető angol a saját hibájából esett ki az utolsó körön, mert lefullasztotta az autót. „Max most nagy szériában van, de ez lecke mindannyiunknak: a győzelem csak a célvonal átlépése után van meg.”
„Számomra mindegyik győzelem különleges. De kiemelkedik például az első 1991-ből [Ricardo Patrese, Williams, Mexikói Nagydíj]. Aztán mindegyik, amelyik a végén döntötte el a bajnokságot – nem egyszer Abu-Dzabiban –, mint mondjuk amikor Sebastian [Vettel] legyőzte Fernandót [Alonso], vagy aztán amikor Max verte meg Lewist [Hamilton]” – mondta, amikor a számára három legemlékezetesebb sikerről kérdezték.