Gary Udany 66 éves, boldog házasságban él, és álmai autójának büszke tulajdonosa. Ezt a kifejezést már sokan elcsépelték, de Udany úr esetében ez a kijelentés a lehető legpontosabb. Ahhoz, hogy megértsük, miért nem túloz egy kicsit sem, amikor az élete szerelmének számító autójáról beszél, vissza kell utaznunk 1966-ba.

Az az év több okból is mérföldkő volt az amerikai autógyártás számára: a Chrysler piacra dobta a Chargert és a híres HEMI-t, a General Motors kínálatában ott volt a Camaro, a Pontiac pedig a GTO-val csábította a vevőket.

Ötven év után vette meg gyerekkori álomautóját, és nem bánta meg! 1

Ez döntő pillanatnak bizonyult egy kisfiú számára: apja, Jack úgy döntött, hogy megveszi a család első vadonatúj autóját. Mi lehetne erősebb apa és fia közötti kötelék, mint egy utazás a márkakereskedésbe, hogy kiválasszák az autót?

Az ifjú Gary a Pontiac kereskedésben azonnal szerelembe esett, amikor megpillantotta a gyönyörű Barrier Blue GTO sportkupé kemény tetős változatát.  

Nyilván azt várta édesapjától, hogy azt a kék csodát vigyék haza, de a családfő másképp döntött, választása egy praktikusabb, családnak való Catalina lett. Ahogy telt az idő, csak nem tudta kiverni fejéből az autót. Mindig kutatott egy hasonló után, és sosem adta fel, hogy egyszer egy 1966-os Pontiac GTO fog állni a garázsában.

Ötven év után vette meg gyerekkori álomautóját, és nem bánta meg! 2

Öt évtizeddel később, 2016-ban ugyanaz a Gary Udany, aki most 60 éves, kapott egy hívást néhány barátjától, akiknek klasszikus autók restaurálásával foglalkozó vállalkozásuk volt. Épp egy minden paraméterében azonos 1966-os Pontiac GTO-t újítottak fel, és a tulaj fontolgatta a veterán eladását. 

Ötven év után vette meg gyerekkori álomautóját, és nem bánta meg! 3

Gary pedig úgy érezte, most, ennyi évtized után nem szalasztja el a lehetőséget! Elutazott, és megvette a kocsit, az átadásra pedig elvitte feleségét is, aki tudott szenvedélyéről, és már ott az autó mellett árulta el, hogy titokban tíz év alatt tízmillió forintnyi dollárt gyűjtött férje számára a GTO megvásárlásához. 

Ebben az esetben pedig nem volt igaz a „soha ne találkozz a hőseiddel” állítás. A 6,4 literes V8-as ugyanis gyönyörű hanggal dolgozik, miközben 365 lóerőt és 576 Nm nyomatékot termel. 1966 volt a GTO legjobban fogyó éve, közel 97 000 példányban vették meg, és ez volt az egyetlen év, amikor az autónak lamellás hátsó lámpái voltak. Akár ez a különleges tulajdonság volt az, ami ’66-ban elrabolta a srác szívét, akár nem, most már nem számít – ez a felújított veterán és tulajdonosa a legszebb éveiket tölthetik együtt.