Lehet, hogy a jelenlegi Volkswagen GTI nagyobb teljesítményű típus, mint elődje, de sokak számára ez nem igazán számít. Azért nem is gondolkodnak az új GTI-n, mert szinte teljesen kiirtották belőle a fizikai kezelőszerveket, csakúgy, mint a legtöbb új Volkswagenből. Éjszaka szeretnéd átállítani a klímaberendezést? Sok szerencsét hozzá, mert ehhez olyan érintőfelületet kell használni, amely még csak háttérvilágítást sem kapott. Bármennyire is frusztráló a jelenlegi helyzet, a jó hír az, hogy a Volkswagen meghallgatta a kritikát, és változtatnak a stratégián.

Ezt Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója árulta el, amikor az Autocarnak nyilatkozott. Elmondása alapján már az új Tiguan több fizikai kezelőszervet kap, mint a jelenlegi Volkswagen-kínálat néhány más járműve, mert a vásárlók nem igazán szeretik a haptikus beviteli felületeket. Ezután pedig visszafelé mutogatva hárította a felelősséget, miszerint elődje, Herbert Diess döntése volt ez a radikális beltér, ami „határozottan nagy kárt okozott” a márkának.

Változás jön az új Volkswagenek belterében, a régi rajongók örülni fognak 1

Feladja a leckét a gombok nélküli klíma (fotó: Kovács Miklós/Vezess)

„Frusztrált vásárlóink voltak, akiknek nem kellett volna frusztráltnak lenniük. Ezért most rengeteg időt töltöttünk azzal – igazán szisztematikusan végigdolgozva -, hogy mik azok a funkciók, amelyeket egy ügyfél általában megérint egy jármű használata közben” – mondta Schäfer az Autocarnak.

„Ezeket rangsoroltuk. Melyek a legfontosabbak? Melyeknek kell a gombokra kerülniük? Melyiknek kell a képernyőre kerülnie? Első szint, második szint, harmadik szint? És hova nyúlunk ösztönösen, ha fel akarjuk kapcsolni a világítást?”

Ha ez megvan, az Autocarnak elmondta, hogy van még mit tenni: „Legyen ez egy gomb? Legyen egy kapcsoló? Aztán lehet dolgozni az esztétikán. Ha gombokat csinálunk, jobb, ha kevés gombot csinálunk, de igazán szép gombokat – mint egy repülőgép: milyen a haptikája? Ezt egy hatalmas csapattal dolgoztuk át. Elég sok időbe telt. Egy szoba nagyságú Excel-táblázat volt, de ezt meg kell csinálni.”

Ezután megígérte, hogy a hamarosan megjelenő Volkswagen ID.2 valóban megmutatja majd ennek az új megközelítésnek az eredményeit – amely egyszerűbb, ösztönös kezelést biztosít, de talán lehet, egyszerűbb lenne elővenni a Volkswagen Golf VI belterének terveit, abban még talán minden ott volt, ahol megszoktuk.