Kivételesen a forgalomfigyelő kameráké mellett más autósok mobiltelefonos felvételeit is megosztotta a Magyar Közút, hogy szemléltessék, miként vontatta egymást két kisteherautós az M0-s autóúton még májusban.

Ahogy az a képeken is látható, a régebbi Mercedes-Benz Sprintert és a Volkswagen Craftert egy fix vontatórúd köti össze, de ami ennél is érdekesebb, hogy több tíz kilométeren át folytatták így az útjukat.

Fel is tette a költői kérdést a Magyar Közút az Instagram-oldalán, hogy szabályosan jártak-e el. Röviden a válasz: nem.

A KRESZ sok egyéb szempont mellett ugyanis leírja azt is, hogy „autópályáról és autóútról az elromlott járművet vontató járművel a legközelebbi lehajtásra szolgáló úton, illetőleg útkereszteződésben le kell térni”. Már csak azért is, mert vontatásnál 40 km/óra a megengedett maximális sebesség, miközben az autópályán csak olyan jármű tartózkodhat, ami önerőből legalább 60 km/órás sebességre képes.

Mondhatnánk, hogy legalább a vészvillogókat működtettek a vontatott járművön, csakhogy azt egyáltalán nem kell: az előírás úgy fogalmaz, hogy annak „féklámpáját és irányjelző berendezését – kivéve, ha a járművet emelve vontatják – működtetni kell, továbbá – éjszaka és korlátozott látási viszonyok között – a vontatott járművet is ki kell világítani”.