A hatótáv para az egyik legnagyobb aggodalom az új villanyautó vásárlását fontolgatók számára. Ettől konnektoros hibriddel, vagy az újra felbukkanó, fedélzeti generátorként működő belső égésű motorral szerelt típusokkal lehet szabadulni, mint például a Nissan e-Power rendszere, vagy amit a Mazda kínál majd az MX-30-hoz. Ezek a típusok elméletileg a villanyhajtás előnyeit kínálják az egyszerű tankolás kényelmével.
De vajon házilag is elkészítheted a sajátodat?
A Warped Perception YouTube-csatorna úgy döntött, hogy kideríti, és egy Tesla Model S P85D-be turbódízel motort szerelt, hogy ezzel tegyenek meg 4023 kilométert országúton, a lehető legkevesebbet töltéssel.
Az őrült ötlet hátrányai szembetűnőek, a dízelmotor így házilag betákolva rendkívül hangos, és magával hoz mindent, amiért egy dízelt nem szeretnénk az életünkbe: rengeteg alkatrészt jelent, amelyeknek magas a karbantartási igénye, a károsanyag kibocsájtásról nem is beszélve.
„Ezt az állandó dübörgést a háttérben egész idő alatt vagy elfelejted, vagy ki akarod nyitni az ajtót az autópályán, és kiugrani…de végül eljutottam vele oda, ahová mennem kellett” – mondta az Insidernek a vad ötleteket megvalósító videós. A kísérlet mindenesetre érdekes próbálkozás, az út során a zaj mellett az elégtelen hűtés volt a legnagyobb probléma, emiatt nem tudott megfelelő hatékonysággal dolgozni a rendszer.
4319 kilométert tett meg 291 liter dízel üzemanyag felhasználásával, teljesen töltött akkumulátorral ami 6,75 l/100 kilométeres átlafogyasztást jelentett a valóságban. Ha azt nézzük, hogy ezt egy 1000 lóerős, összkerékhajtású két tonna feletti autó produkálta, akkor parádés eredmény, kérdés, hogy megéri ennyi vesződség a ritkább töltésért cserébe.
A csatorna készítője minden esetre már kész továbblépni, a következő verzióba egy különleges, kompresszoros Wankel-motor kerül majd, amivel még alacsonyabb fogyasztást akar elérni, és vélhetően az elég kompakt és csendes lesz ahhoz, hogy hosszú távon akár működőképes koncepció is születhet belőle.