Az ikonikus BMW M3 E30 sok autórajongó álma. Ha azonban valaki tényleg egy világszerte ritkaságnak számító hathengeres E30-ra vágyik és a négy henger nem elég, akkor az M3 E30 nem a megfelelő út. Ilyenkor jönnek képbe az Alpina modellek, többek között a B6 3.5S, amelyet az Alpina az M3 E30 alapján épített. Összesen csak 62 darab készült, és most egy új gazdát keres.
Az Alpina B6 3.5S 1987 és 1990 között készült, és a már említett M3 E30 alapjaira épült. Ez a fő különbség a B6 3.5-höz képest, amely a 325i E30 karosszériáját kapta. A motor azonban ugyanaz, egy soros hathengeres M30-asról van szó, 3,4 literes hengerűrtartalommal, ami 261 lóerőt és 346 Nm-t ad. Ehhez egy hatfokozatú Getrag 260/6 manuális váltó tartozik. A maximális sebesség 251 km/óra, a 100 km/órát pedig 6,4 másodperc alatt érheti el, aki kellően gyorsan és ügyesen tud dolgozni a váltóval, kuplunggal és gázzal.
A Collecting Cars aukción eladó darabot 1989 szeptemberében újonnan adták el Franciaországban, ez volt a 3. autó a 62 darabos sorozatból. A jelenlegi tulajdonos 14 évnyi birtoklása után valamivel több mint 133 ezer kilométert tett meg vele.
Teljesen eredeti, minden kézikönyv, kulcs és teljes szerviztörténeti dokumentáció jár hozzá. Az autó állapota pedig a fotók alapján szinte tökéletes, a vezetéséhez mindenképpen. Már így is igazi érdekesség, de a legfurcsább vonása a csomagtartóban van.
A két csőhöz kapcsolódó furcsa fémdoboz nem más, mint egy kiegészítő üzemanyagtartály, amelyet akkoriban közvetlenül az Alpinától lehetett rendelni. És ez a B6 az egyetlen a világon, amiben van. A mai napig praktikus egy ilyen kiegészítő, de a jelenlegi kínálatban gyakorlatilag elképzelhetetlen elem, legalábbis ebben a formában.
Pontos árat nem tudunk még, mivel az aukció folyamatban van, de ahogy az várható, egy ilyen ritkaság pokolian drága lesz, így az eladási ár már három nappal a licit vége előtt 183 500 euróra, vagyis 67 millió forintra ugrott.