313 lóerő: ennyit tud a BMW iX1 a kompakt crossover elektromos verziója, az xDrive30. Ezt az észak-amerikai piacon túl is szárnyalja a most bemutatott BMW X1 M35i xDrive sportmodell, ám Európában a tengerentúli 317 helyett csupán 300 lóerőt ad le a soros négyhengeres motor.
Hasonló a helyzet a maximális forgatónyomaték terén: a dupla villanymotor együtt 494 Nm-t tud a villanyváltozatban, míg a kétliteres duplaturbós benzines csak 400-at. Ezzel viszont véget is ért az elméleti megaláztatás, hiszen az új, belső égésű motorral szerelt modell az elektromos által kínált 5,6 helyett 5,4 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára. Ráadásul a száguldást pedig nem 180, hanem 250 km/óránál szabályozza le az elektronika.
A motorhoz hétfokozatú duplakuplungos Steptronic váltómű társul, amelynek kormányon elhelyezett fülei nem csak a kapcsolgatásra szolgálnak: ha a bal oldali lapátot hosszan meghúzzuk, rövid időre extrém sportos állásába kapcsol a hajtáslánc és a futóműrendszer: ezt nevezi M Sport Boost funkciónak a BMW.
A négy hengerre négy, egyenként 80 mm-es kipufogóvégcső jut; ezek párba rendezve lépnek ki a hátsó lökhárító sarkainál. Ilyent korábban csak a valódi M-modellek kaptak; az X1 az első M Performance kivitel, amit ezzel a finomsággal szerelnek. Ugyanez igaz a szürkeöntvény tárcsákat alkalmazó M kompozit fékrendszerre, valamint a sportülésekbe kérhető, világító M-logóra – mindkettő felárért rendelhető.
Alapfelszerelés a 15 mm-rel ültetett, adaptív M-felfüggesztés és a közvetlen sportkormánymű. A kerekek 19 colosak, de felárért 20 colos tárcsákkal is szerelhető a modell. Az összkerékhajtási rendszerhez az első tengelyen mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű tartozik.
A sportmodellt dupla rácsozatú hűtőmaszk, speciális külső tükörházak, a már említett 2×2 kipufogóvég, valamint első és oldalsó kötény, hátsó diffúzor és nagy méretű tetőspoiler segít megkülönböztetni az alapkivitelektől.
Az utastérben fém dekorelemek, M-küszöbök és -pedálok, egyedi tetőkárpit és kormány, valamint persze a 10,25 colos műszeregység és a 10,7 colos központi képernyőn megjelenő M-specifikus tartalmak azonosítják a csúcsmodellt.
Az elsők között kapja meg a BMW X1 M35i xDrive a BMW új iDrive rendszerét és annak 9.0 verziószámú operációs rendszerét. Ez a menüszerkezet átdolgozása, a funkciók helyzetfüggő megjelenése révén gyorsabb és logikusabb kezelhetőséget kínál, bővült az infotainment- és szórakoztató tartalmak köre. A szoftverek online frissülnek, és kérhető beépített SIM-kártya is, amely az 5G-hálózaton kommunikál.
A modell Észak-Amerikában októbertől, Európában novembertől érkezik a vevőkhöz.