8×8-as hajtás, hatalmas termet, elrettentő megjelenés, ez a MAZ-543-as. Ilyen katonai gépet szerencsére ritkán látunk éles akcióban, de lenyűgöző terepképességei miatt nem mehetünk el mellette, főleg amikor igazi terepen demonstrálják, mire képes a szovjet nagyvas. 

A MAZ–543 a nyilvánosság előtt először 1965. november 7-én jelent meg a moszkvai Vörös téren rendezett katonai parádén, mint az SS–1c Scud B (9K72 Elbrusz) hadműveleti-harcászati rakéta hordozó-indító jármű. Mozgatásáról egy 38,9 literes D12A–525 dízelmotor gondoskodik 525 lóerővel, amit csúcsra járatva elérhető a maximális közúti sebessége 60 km/óra. A MAZ–543 nehéz tehergépkocsiknak és változataiknak elöl helyezték el a vezetőfülkéjét, egyes változatoknál a motor mindkét oldalán kialakítottak egy-egy kabint, bennük két ülőhellyel.

Az MAZ–543 számos különböző változata létezik, amelyek különböző célokra és feladatokra specializálódtak. Például voltak olyan változatok, amelyeket radarállomások vagy rakétakilövő rendszerek szállítására használtak.

Fogyasztása átlagban 140 liter/100 kilométer.

A típus híres volt megbízhatóságáról és robosztusságáról, ami lehetővé tette számára, hogy széles körben alkalmazzák a szovjet hadseregben és más országokban is.