Nem a BMW tervei szerint alakult a 101. Pikes Peak-i nemzetközi hegyiverseny, melynek azzal a céllal vágott neki a bajor márka, hogy új pályacsúcsot állítson fel. Bár a körülmények adottak voltak, Matt Mullins nem jutott el a célig az XM Label Reddel: összetörte a 748 lóerős rendszerteljesítményű szabadidő-autót, ami azért is meghatározó a márka életében, mert korábban nem épített ilyen erős közúti modellt.

Mullins ugyan nem sérült, de a furcsa baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok, sőt, a történtekről egyetlen videófelvétel sem látott napvilágot. Mindenesetre most a BMW-nél az SUV újjáépítésén dolgoznak, hogy a nyár végén egy újabb rekordkísérletnek futhassanak neki – erősítette meg a müncheni gyártó a Motor1.com megkeresésére.

A BMW meghiúsult próbálkozása után továbbra is a Lamborghini Urus Performante számít a leggyorsabb SUV-nak a Pikes Peaken: az olaszok 666 lóerős autója 10 perc 32 másodperces eredménnyel őrzi vezető pozícióját, amit tavaly kaparintott meg.

Balul sült el a BMW rekorddöntési kísérlete 1

A BMW XM Label Red. (Fotó: BMW)

Az idei verseny az abszolút értékelésben pedig Robin Shute sorozatban harmadik, összességében pedig negyedik sikerét hozta: a brit a 2018-as Wolf TSC-FS-sel 8 perc 40 másodperc alatt ért fel a 20 kilométeres hegyi aszfaltcsíkon, melyen továbbra is Romain Dumas és a Volkswagen I.D. R a rekorder: a francia versenyző 7 perc 57 másodperces idővel teljesítette a távot.