Nem a BMW tervei szerint alakult a 101. Pikes Peak-i nemzetközi hegyiverseny, melynek azzal a céllal vágott neki a bajor márka, hogy új pályacsúcsot állítson fel. Bár a körülmények adottak voltak, Matt Mullins nem jutott el a célig az XM Label Reddel: összetörte a 748 lóerős rendszerteljesítményű szabadidő-autót, ami azért is meghatározó a márka életében, mert korábban nem épített ilyen erős közúti modellt.
Mullins ugyan nem sérült, de a furcsa baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok, sőt, a történtekről egyetlen videófelvétel sem látott napvilágot. Mindenesetre most a BMW-nél az SUV újjáépítésén dolgoznak, hogy a nyár végén egy újabb rekordkísérletnek futhassanak neki – erősítette meg a müncheni gyártó a Motor1.com megkeresésére.
A BMW meghiúsult próbálkozása után továbbra is a Lamborghini Urus Performante számít a leggyorsabb SUV-nak a Pikes Peaken: az olaszok 666 lóerős autója 10 perc 32 másodperces eredménnyel őrzi vezető pozícióját, amit tavaly kaparintott meg.
Az idei verseny az abszolút értékelésben pedig Robin Shute sorozatban harmadik, összességében pedig negyedik sikerét hozta: a brit a 2018-as Wolf TSC-FS-sel 8 perc 40 másodperc alatt ért fel a 20 kilométeres hegyi aszfaltcsíkon, melyen továbbra is Romain Dumas és a Volkswagen I.D. R a rekorder: a francia versenyző 7 perc 57 másodperces idővel teljesítette a távot.