A hétvégén következő Foroma-1-es Osztrák Nagydíj a 2023-as idény második sprintfutamát hozza, ám mivel az arra vonatkozó új szabályokat legutóbb csak három nappal a bakui hétvége előtt fogadták el és hozták nyilvánosságra, Azerbajdzsánban kibukott egy csúnya hiba.
Az idei évre a sprintfutamot teljesen elválasztották a hagyományos nagydíjtól, előbbire péntek délután kvalifikál a mezőny, szombaton pedig előbb a sprint saját időmérője, majd maga a 100 km-es futam zajlik.
A sprintes kvalifikációra újítást is hoztak: azon a Q1-ben és a Q2-ben a pilóták csak új közepes keverékű Pirelliket, míg Q3-as szereplés esetén csakis új lágy keverékű abroncsokat használhatnak.
A szabályokból ugyanakkor kimaradt, hogy egy-egy szettet ezekből péntekről meg kell őrizniük, így Bakuban az alphatauris Cunoda Juki és a mclarenes Lando Norris is úgy futott neki a sprintfutam kvalifikációjának, hogy az utolsó szakaszban már nem vezethettek volna – a japánnál ez végül nem számított, az angol viszont bejutott, de a Q3-ban már nem vezethetett, pedig – szintén a szabály pongyolasága miatt például átmeneti esőgumival (intermediate) kimehetett volna a pályára.
A Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) már az azerbajdzsáni hétvége elején rájöttek a bakira, de akkor nem sikerült gyorsan átírni a szabályt, ám mostanra, az Osztrák Nagydíjra már orvosolták a hibát.
A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Niels Wittich jelezte, hogy változtattak:
„Az ismert, nem szándékolt következmények elkerülésére – azaz hogy a sprintes eseményeken akár intermediate-tel hajtsanak száraz pályára –, az alábbiak szerint változtattunk a Forma-1-es sportszabályzat 30.5. h) pontján. A jogtulajdonossal, a versenybírákkal és a csapatokkal folytatott konzultáció után az FIA, a Forma-1 vezetése és kilenc csapat egyetértésével az említett szabályhely így módosul: »A sprintidőmérő Q3-as szakaszában egy szett száraz pályás gumi használható, mely kötelezően csak lágy keverékű lehet.”