Fontos év az idei a Renault életében: a francia márka ikonikus kisautója, a Twingo az most ünnepli a 30. születésnapját, hiszen az 1992-es bemutatkozását követően 1993 áprilisában kezdték meg az európai forgalmazását. Annak ellenére, hogy már évtizedek állnak a három-, illetve ötajtós ferdehátú modell mögött, mindössze a harmadik generációjánál tart, amit 2014 óta gyártanak.
A jeles évforduló alkalmából Sabine Marcelis formatervező és kortárs művész újragondolta a Twingót, és azt eltérő anyaghasználattal és új stílusjegyekkel ruházta fel, miközben elektromos hajtásláncot is kapott. A legszembetűnőbb változás, hogy a kis Renault-t átlátszó karosszériaelemekből állították össze, így látszik, mi rejlik a „felszín alatt”.
A holland művész elképzelésének megfelelően a fényszórókat LED-esekre cserélték, ugyanakkor a lökhárítókon a jellegzetes irányjelzők köszönnek vissza. Külön megvilágítást kapott a lökhárító alsó része, de a felnik, a Renault-embléma és a visszapillantó tükrök még mindig az 1990-es évek első felét idézik meg.
Belül a piros színvilág dominál, amit Marcelis futurisztikus részletekkel és modern technológiával kombinált. Ennek jegyében – a karosszériával összhangban – a kormánykerék is átlátszó, a műszerfalra pedig digitális műszeregységet, infotainment-rendszert és megvilágított kezelőszerveket biggyesztettek. Természetesen a panorámatető sem maradt ki a tervezésből.
Az elektromos hajtás pedig magyarázatot ad arra, hogy a 30 évvel ezelőtti állapotokhoz képest miért hiányoznak a szívó- és kipufogócsövek, azokra ugyanis nincs már szükség.
A díjnyertes holland művész elmondta, a tervezés során a tiszta formákat, a fényt és az innovatív anyagok okos felhasználását részesítette előnyben, mint úgy általában is.
Igazi kihívás volt egy ilyen ikonikus és népszerű autón dolgozni, különösen a projekt méretét tekintve. Lehetőségem volt azonban valami igazán innovatív, emlékezetes dolgot létrehozni
– nyilatkozta a Renault közleményében Marcelis.
Marcelis és a Renault együttműködése egyáltalán nem egyedülálló a francia márka autókölteményeinek művészi megkomponálását illetően, mivel korábban a Renault 4-est és a Renault 5-öst is újragondolták hasonló módon. A Twingo esetében viszont ez felfogható egyféle hattyúdalnak, hiszen a harmadik generáció végén eltűnik a Renault kínálatából a típusnév, és lényegében annak a helyébe lép a Renault R5, ami két évvel ezelőtt mutatkozott be tanulmányautó formájában. Az elmúlt három évtized történetével ide kattintva ismerkedhetsz meg.
A Renault Twingo legelső generációja még a Teletank c. műsorunkban is járt – az alábbi videóból kiderül, mennyire bánik takarékosan az üzemanyaggal a városi kis szaladgálós: