Május közepén állapodott meg egymással az Iveco és a Nikola Motor Company az együttműködés új szintjéről, amely lényegében kizárta, hogy az amerikai startup saját márkanévvel gyártott nyergesekkel jelenjen meg az európai piacon. Ez már csak azért is furcsa lett volna, mert a Nikola az S-Way fülkéjével és alvázával fejlesztette ki a Tre modellt, amely elektromos és hidrogéncellás változatban egyaránt készül.

A bejelentés után borítékolható volt, hogy csak idő kérdése, mikor jelenik meg az Iveco-logóval ellátott, elektromos nyerges vontató, amely még mindenben a Nikola Trére emlékeztet. Nos, ennek június 26-án jött el a napja, amikor az olasz cég partnere, az Air Liquide megnyitotta a Marseille-től 50 kilométerre található Fos-sur-Mer városban legújabb hidrogén-töltőállomását, amely lehetővé teszi a hidrogéncellás teherautók gyors, akár 700 baron történő „megtankolását”.

A Fos-sur-Merben található töltőállomás állami és uniós pénzből valósulhatott meg, mivel a francia állam a HyAMMED projekten keresztül invesztált a kezdeményezésbe, de a 2019-ben bemutatott uniós H2Haul projektből ugyancsak érkezett pénz az új töltőállomás felépítésére. A tervek szerint hamarosan újabb töltőpontot hoznak létre a francia Riviérától nem messze, Salon-de-Provence-ben, amely mintegy 50 darab Iveco hidrogéncellás teherautó kiszolgálásért fog felelni 2025-től.

Sajnos a kútavatáskor felvonultatott, legújabb, hidrogéncellás Iveco-nyergesről egyelőre nem árultak el technikai adatokat. Ha viszont teljes egészében a Nikola Tre hajtásláncát „örökli meg”, akkor a 6×2-es hajtásképletű nyerges nagy valószínűséggel 70 kilogrammnyi hidrogént tud magával cipelni, és körülbelül 800 kilométer tehető meg vele egy feltöltéssel. A tartályok kiürülése esetén mindössze 20 percre van szükség az újratöltésükhöz, tehát relatíve gyorsan le lehet tudni a folyamatot. Az Iveco egyelőre nem tette közzé, mikor mutatja be vadonatúj nyerges vontatóját, amire hivatalosan még csak prototípusként hivatkoznak.