Az Amroco által kifejlesztett, szénsemleges szintetikus üzemanyag, a Prodrive csapat, valamint Sebastien Loeb és Cristina Gutiérrez – erre a négy stabil oszlopra támaszkodik a Dacia ma bejelentett Dakar-programja.
Denis Le Vot cégvezető következetesen elzárkózott attól, hogy az autó műszaki részleteiről – az alapot adó típusról, a motor paramétereiről – nyilatkozzon; ezeket 2024 elején ismertetik majd a sajtóval.
Egyelőre csak azt hangsúlyozták, hogy a Dakar egyre inkább elkötelezi magát a csekély szénkibocsátás mellett, akárcsak a Dacia, amely LPG-motorjai után immár full hibrid hajtásláncot is kínál.
Sebastien Loeb és Cristina Gutiérrez nem először fog azonos zászló alatt versenyezni: 2021 óta együtt küzdenek az Extreme E elektromos tereprali-szériában, a hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamilton által alapított X44 Vida Carbon Racing csapat színeiben. Első évükben a második helyen végeztek, 2022-ben bajnoki címet értek el a szériában.
A Dacia egyelőre nem kívánja más motorsportszériákban is próbára tenni magát, sem a WRC, sem a tereprali-bajnokság nem foglalkoztatja, csak és kizárólag a Dakar, ahová nem statisztának mennek: ha nem is az első években, de idővel győzni szeretnének, méghozzá a legfelső, T1+ géposztályban.
Loeb eddig hatszor indult a Dakaron, legjobb eredménye három második helyezés (2017, 2022 és 2023); a Dacia-programban a terepraliban megszokott navigátorával. Fabian Lurquinnel áll majd rajthoz.
Cristina Gutiérrez, aki másfél évtizede, 18 éves kora óta versenyez, 2017-ben vett részt először a Dakaron. 2021-ben szakaszgyőzelmet ért el, amire előtte korábban csak egy női pilóta volt képes; 2022-ben a T3 géposztály harmadik helyén végzett.
Nyitóképünkön a Rallye Aïcha des Gazelles amatőr terepralin induló, többszörös győztes Dacia Duster látható. A Dakaron induló Daciáról még semmilyen információt nem tett közzé a gyár.