Az MAN elektromos nyerges vontatóját tavaly ősszel mutatták be, azóta szinte sikert sikerre halmoz. A modell júniusban elnyerte a Red Dot, vagyis a Piros Pont Dizájn Díjat, a napokban pedig bejelentették, hogy már több mint félezer darabra adtak le foglalást, holott a sorozatgyártása csak 2024-ben indul.
Hogy mennyire komolyan gondolja a vállalat az e-mobilitást, azt jól mutatja, hogy az MAN Truck&Busnál úgy számolnak, hogy az évtized végére az újonnan forgalomba helyezett oroszlános logót viselő teherautók több mint fele elektromos lesz. Fontos azonban megjegyezni ezzel kapcsolatban, hogy Alexander Vlaskamp, az MAN Truck&Bus vezérigazgatója úgy véli, hogy legalább 50 ezer nyilvános elektromos töltőpontra lesz szükség Európában az e-teherautók üzemeltetéséhez.
Az MAN ugyanakkor a megawatt-töltőkben (MCS) látja a jövőt, éppen ezért aktív résztvevője az ezt a célkitűzést megvalósító NEFTON-projektnek. Ez ugyanis lehetővé teszi, hogy mindössze 45 perc alatt feltöltsék az e-vontatók akkumulátorait. Vagyis akár egy pihenő ideje alatt le lehet tudni ezt a szükségszerű lépést a továbbhaladás érdekében. Az MCS gyorstöltés 2025-től lesz elérhető és ily módon egy távolsági nyerges vontató akár 1000 kilométert is megtehet naponta. A következő öt évben körülbelül 1700 gyorstöltőpont épülhet ki Európában.
Az MAN eTruck (ami valójában egy elektromos TGX) 300-500 kWh nettó összkapacitású akkumulátorcsomagokkal készülhet. Ez megfelel jelenleg a piacon elérhető e-nyergesek átlag akksikapacitásának, de könnyen lehet, hogy később nagyobb energiasűrűségű változatokra váltanak. Annyi bizonyos, hogy saját fejlesztésű akkumulátorokat fognak használni, mert az évtized közepétől beindul az energiatároló egységek sorozatgyártása az MAN nürnbergi gyárában, és a tervek szerint 2030-ra akár az évi 100 ezer darabot is elérheti a termelés.
A bajor gyártó közlése szerint eddig 30 előszériás darabot gyártottak az e-Truckból, és várhatóan idén még további 26 darabot szerelnek össze belőle az MAN müncheni gyárában.