A Suzuki idén januárban mutatta be azt a tisztán elektromos eVX tanulmányautót, amely egy két év múlva sorozatgyártásba kerülő modellnek: a márka első akkumulátoros elektromos személyautójának az előfutára. A merész formavilág meghökkentően hatott, ám néhány, most nyilvánosságra került kémfotó tanúsága szerint a sorozatgyártású modell egészen közel jár majd a futurisztikus koncepciójárműhöz.

Fotókon a Suzuki hozzánk is érkező villanyautója! 1

A Suzuki elektromos crossoverének egyik korai, nagyon álcázott tesztpéldányát Krakkó utcáin fotózták le. Habár a fényszóróban hagyományos, projektoros fényforrásokat találunk, kivehető a tanulmányautó első lámpáinak jellegzetes V alakja; a hátsó lámpatest vonalvezetése még könnyebben felismerhető, ahogy az oldalfelületek domborításai, az övvonal lépcsős törései is árulkodók.

A tanulmányautó belső teréről annak idején nem közölt fényképet a Suzuki, ezért teljes meglepetésként ért bennünket a vezetői környezet, amelynek semmi köze a márka megszokott megoldásaihoz. A legfontosabb újdonság a digitális műszeregységet és az érintőképernyőt egységbe fogó, széles monitor, amit keret nélkül építettek be a szintén vadonatúj kialakítású kormánykerék mögé. A magas padlókonzol alatt tárolórekeszt látunk, tetején forgótárcsát, amely minden bizonnyal az erőátvitel irányváltójaként szolgál.

Fotókon a Suzuki hozzánk is érkező villanyautója! 11

Kép: autogaleria.pl

Az új platformra épülő Suzuki eVX (a szériamodell neve még nem ismert) várhatóan hasonló műszaki paraméterekkel kerül majd piacra, mint amit a prototípusnál listáztak: ezek szerint 60 kWh kapacitású az akkumulátorra, és (indiai norma szerint mért) 500 kilométeres hatótávolsággal számolhatunk. Az autóból kettő- és összkerékhajtású verzió egyaránt készül majd.

A végleges modell várhatóan a kompakt kategória alsó határán billeg majd 4,3 méteres hosszával, ugyanakkor a tisztán elektromos platformnak köszönhetően tágasabbnak reméljük, mint amit egy ekkora, de hagyományos motorral szerelt autótól várnánk.

A prototípust a lengyel autogaleria.pl weboldal szerkesztői azonosították; a cikkünkben szereplő kémfelvételeket az ő kifejezett engedélyükkel használtuk fel. A lengyel forráscikk ezen a linken olvasható.