A Suzuki idén januárban mutatta be azt a tisztán elektromos eVX tanulmányautót, amely egy két év múlva sorozatgyártásba kerülő modellnek: a márka első akkumulátoros elektromos személyautójának az előfutára. A merész formavilág meghökkentően hatott, ám néhány, most nyilvánosságra került kémfotó tanúsága szerint a sorozatgyártású modell egészen közel jár majd a futurisztikus koncepciójárműhöz.
A Suzuki elektromos crossoverének egyik korai, nagyon álcázott tesztpéldányát Krakkó utcáin fotózták le. Habár a fényszóróban hagyományos, projektoros fényforrásokat találunk, kivehető a tanulmányautó első lámpáinak jellegzetes V alakja; a hátsó lámpatest vonalvezetése még könnyebben felismerhető, ahogy az oldalfelületek domborításai, az övvonal lépcsős törései is árulkodók.
A tanulmányautó belső teréről annak idején nem közölt fényképet a Suzuki, ezért teljes meglepetésként ért bennünket a vezetői környezet, amelynek semmi köze a márka megszokott megoldásaihoz. A legfontosabb újdonság a digitális műszeregységet és az érintőképernyőt egységbe fogó, széles monitor, amit keret nélkül építettek be a szintén vadonatúj kialakítású kormánykerék mögé. A magas padlókonzol alatt tárolórekeszt látunk, tetején forgótárcsát, amely minden bizonnyal az erőátvitel irányváltójaként szolgál.
Az új platformra épülő Suzuki eVX (a szériamodell neve még nem ismert) várhatóan hasonló műszaki paraméterekkel kerül majd piacra, mint amit a prototípusnál listáztak: ezek szerint 60 kWh kapacitású az akkumulátorra, és (indiai norma szerint mért) 500 kilométeres hatótávolsággal számolhatunk. Az autóból kettő- és összkerékhajtású verzió egyaránt készül majd.
A végleges modell várhatóan a kompakt kategória alsó határán billeg majd 4,3 méteres hosszával, ugyanakkor a tisztán elektromos platformnak köszönhetően tágasabbnak reméljük, mint amit egy ekkora, de hagyományos motorral szerelt autótól várnánk.
A prototípust a lengyel autogaleria.pl weboldal szerkesztői azonosították; a cikkünkben szereplő kémfelvételeket az ő kifejezett engedélyükkel használtuk fel. A lengyel forráscikk ezen a linken olvasható.