Már évekkel ezelőtt bejelentette, hogy eddigi hagyományaival szakítva egy családi hipersportautóval bolondítja meg kínálatát a Koenigsegg. Várhatóan jövőre veszi kezdetét a Gemera gyártása – amiből 300 darabra lehet számítani –, az viszont már most biztos, hogy a típus nem áll meg valamivel több mint 1700 lóerőnél.

A svéd sportautó-gyártó – mely egykoron még a versenyzés gondolatával is eljátszott – bejelentette, hogy első négyajtós modelljük plug-in, azaz konnektoros hajtáslánca nemcsak 2,0 literes soros háromhengeres, hanem 5,0 literes V8-as motorral is elérhető lesz. A kupé teljesítménye ezzel 1724-ről 2300 lóerőre nő, amihez a korábbi 3500-zal szemben „csak” 2750 Nm társul majd.

2300 lóerős változat készül az amúgy is brutális családi autóból 2 2300 lóerős változat készül az amúgy is brutális családi autóból 3 2300 lóerős változat készül az amúgy is brutális családi autóból 4

 

Christian von Koenigsegg a nevével fémjelzett márka új, a svédországi Ängelholmban található üzemének megnyitóján rántotta le a leplet az új motorvariánsról, ami először egy zöld, arany felnikkel tarkított Gemerába került be. Figyelembe véve a 2946 kilogrammos saját tömegét, az úgynevezett mega-GT teljesítmény-tömeg aránya kilogrammonként 0,77 lóerőre jön ki – írja a CarBuzz.

Azt egyelőre nem árultak el, ez mekkora gyorsulást, illetve végsebességet jelent, de ezekben a paraméterekben rendszerint jeleskedik a Koenigsegg. Az 1724 lóerős „alapmodell” mindössze 1,9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás tempót, de akár 400 km/órás tempóra is képes.

Frissítés: Napokkal cikkünk megjelenése után a hivatalos gyári sajtóközlemény is befutott az új Gemeráról – az alábbi cikkben további részletek derülnek ki a modellről: