Az MAN Truck&Bus különleges túrára vitte el nemrég a nemzetközi újságírókat. A bajor cég a kis 10,5 méter hosszú elektromos buszát vetette alá nyúzópróbának, amelynek során több mint kétezer méter magas hegyre kellett felkapaszkodnia a picinyke MAN Lion’s City-nek. A méretét tekintve nem volt szükség az aggodalomra, mivel a 4,4 méteres tengelytávolsággal rendelkező midibusz impozáns, 17,2 méteres fordulókörrel rendelkezik. Ennek köszönhetően játszi könnyedséggel boldogult el a dél-tiroli Dolomitok szerpentinjein. 

A menetpróba alatt a midibusz útja a Grödeni-völgyön és hágón, a Valparlola-hágón, a Meransen falun keresztül egészen a Brenner-hágóig vezetett, majd onnan visszafordult az eredeti kiindulópontra, Klausenbe.

„A futómű beállítás, a közvetlen kormányzás, valamint a rövidebb tengelytávolság révén az autóbusz könnyedén elboldogult ezzel az útvonallal. A midibusz ugyanis könnyű manőverezhetőségről tett tanúbizonyságot, a három tonnányi akkumulátor pedig megfelelő kanyarstabilitást biztosított” – jegyezte meg Heinrich Degenhart, az MAN Truck&Bus vezetőtrénere. 

Félelmetes hegycsúcsot küzdött le a kis villany oroszlán 1

A homlokfalán az MAN jellegzetes totemállatát, az oroszlánt viselő autóbusz mindemellett olyan vezetéstámogató rendszerekkel van felvértezve, mint például az elektronikus menetstabilizáló (ESP),  az aktív kanyarodás-segítő asszisztens, vagy éppen a hagyományos tükrök helyettesítését szolgáló MAN OptiView kamerarendszer.

Félelmetes hegycsúcsot küzdött le a kis villany oroszlán 2

Félelmetes hegycsúcsot küzdött le a kis villany oroszlán 3

A három napos teszt alatt az MAN Lion’s City 10E összesen 521 kilométert tett meg és mivel 300 kilométeres hatótávval rendelkezik, ezért szükség volt egy közbenső, 200 kW teljesítményű töltővel történő töltés beiktatására. Bár az autóbuszon összesen 80 fő utazhat egyszerre (ebből 33 ülőhely), ennek ellenére azért nem kellett a teszt ideje alatt teljes terheléssel közlekednie.

A midibusz sikeresen kapaszkodott fel a legmagasabb, valparlolai csúcsra, amely 2168 méter magasan van. A kiindulási pontra történő visszaérkezés után az adatok azt mutatták, hogy az átlagfogyasztása 0,77 kWh/km volt. A 240 kW-os teljesítménnyel és 2100 Nm-res nyomatékkal rendelkező villanymotor tehát egyszer sem hagyta cserben a kis oroszlánt.