Nagyjából egy héttel ezelőtt jelentették be, hogy megkapta a közúti és légi tesztelésekhez szükséges engedélyt az Alef Aeronautics repülő autója: bár az A-modell sorozatgyártása jelen állás szerint 2025 végén veheti kezdetét, máris várják az előrendeléseket a típusra, amihez a Vissza a jövőbe című filmből merítették az ihletet.
Az amerikai start-up vállalat az első előrendelési időszakát tavaly októberben nyitotta meg, ezt megelőzően pedig 3 millió dolláros kezdőtőkével vágott bele a repülő autó fejlesztésébe, amiért 300 ezer dollárt, átszámítva körülbelül 100 millió forintot kérnek. Az Alef Aeronautics azóta elárulta, hogy már több mint 250 millió dollár értékben érkezett előrendelés az A-modellre, amivel az a cél, hogy ne csak a levegőben állja meg a helyét, hanem olyan helyzetekben is, amik a hétköznapi autókra jellemzők, mint például a sávban haladás vagy a parkolás.
Habár azt a Business Insidernek nem erősítették meg hivatalosan, hány rendelést adtak le a földi-légi járműre, a fenti értékek alapján ez a szám 834 lehet. Ebből az szűrhető le, hogy az egyelőre borsos – legalábbis megfizethetőnek még túlzással sem mondható – ára ellenére még a tavalyi év végéig 440 előrendelést regisztráltak. Ez a több százas nagyságrend egy nagyobb, hongkongi székhelyű légiközlekedés-technológiai vállalatból beérkezett flottarendelést is takar, de „a megrendelések többségét magánszemélyek adják le”.
Köszönhetően annak, hogy a közelmúltban megkapta az engedélyt az Alef Aeronautics, a start-up bővítheti majd a kutatásra és fejlesztésre eddig fordított kapacitásait.
Az A-modell hatótávolsága közúton 320 kilométer lesz, míg levegőben megközelítőleg 170 kilométert lesz képes megtenni egyetlen töltéssel. Pillanatnyilag csak a kétüléses változatra fókuszál a vállalat, de már tervben van egy négyüléses autó, a Z-modell tervezése, ami 2035-ben mutatkozhat majd be.