Tavaly szeptemberben debütált a nagyközönség előtt a legújabb, hetedik generációs Ford Mustang, élesben pedig 2024-ben fog bemutatkozni. Az amerikai sportautónak egy verseny-, illetve egy annak utcai változata is érkezik majd.

Mostanáig azonban nem derült ki, hogy egy igencsak hasznos funkcióval is bővülni fog az új Mustang, aminek különösen parkolásnál lesz jelentősége. A figyelmeztető rendszer akkor aktiválódik, ha az automata sebességváltót parkoló (P) állásba kapcsolják, majd a gyújtás lekapcsolását követően maximum három percig marad aktív.

Egy radar alapú érzékelő segíti a működését, ami az autó környezetét figyeli, és hangjelzést ad ki, ha valaki hátulról, legalább 6,4 km/órás sebességgel közeledik. Ez egy átlagosnál valamivel gyorsabb sétatempónak felel meg, továbbá egy kerékpáros átlagsebessége egyharmadának. A funkciónak köszönhetően elkerülhető, hogy az autóban ülők a közeledő biciklisekre nyissák rá az ajtót. Ha pedig a hangjelzés sem lenne elég, további vizuális figyelmeztetések jelennek meg a műszercsoporton és az oldalsó visszapillantó tükrökön.

Nézd meg videón a működését:

a videó a hirdetés után indul

Maga a technológia nem újdonság, de egy hasonló izomautóban kifejezetten szokatlan. Behelyezését azzal indokolta a Ford, hogy „minden közlekedő biztonságára gondolnak”.

Jelenlegi árfolyamon több mint 10 millió forintról indul majd az új Ford Mustang ára az amerikai kontinensen, nálunk valószínűleg ennek a duplája reális.. A belépő szintű modellt egy 2,3 literes négyhengeres EcoBoost-motor hajtja, ami 319 lóerős teljesítményt biztosít, mellé 474 Nm-es forgatónyomaték társul. Az erősebb, 487 lóerős változat orrában már egy 5,0 literes V8-as Coyote-motor szíve dobog, amihez aktív szelepes kipufogó kínál a Ford, ami még néhány plusz lóerőt hoz.