A 2023-as szezonkezdet legnagyobb meglepetése az Aston Martin megtáltosodása volt, a csapathoz az idei évre csatlakozott Fernando Alonso az első hat fordulóból ötször állt dobogóra – Bakuban pedig a 4. lett, az azóta lezajlott négyben azonban már csak egyszer, Kanadában.
Közben a Mercedes, most, Silverstone-ban pedig a McLaren is magára talált, a Brit Nagydíjon Alonsónak pedig már a williamses Alexander Albon elől kellett menekülnie, hogy a befutónál meglegyen a 7. hely. Trendről van szó, ezt még maga Alonso sem tagadja.
„Mi is tisztában vagyunk vele, hogy az első öt futamhoz képest hiányzik a teljesítményünk. Nyilvánvaló, mindenki látja. De dolgozunk rajta. A bajnokság nem egy fordulóból áll – mi hosszú távon gondolkodunk” – nyilatkozta a verseny után.
Alonso ugyanakkor nem lehet túl optimista, ha hihetünk honfitársának, barátjának, a pályafutása során több csapatnál is mellette dolgozó Pedro de la Rosának, aki az Aston Martin márkanagyköveteként a hétvégén arról beszélt, hogy már nem igazán fogják fejleszteni az idei autót.
„Már nem lehet megváltoztatni a szezon második felére szóló fejlesztési tervet. Annyi szélcsatornás óra van, amennyi. Mostantól néhány hétig, hónapig még jönnek a korábban betervezett fejlesztések, de a szélcsatorna már a 2024-es autóé. Persze nem csak nálunk van ez így, júliustól már minden csapat a következő évi autóval foglalkozik” – mondta a DAZN tévének.
„Fokozatosan érkeznek még a fejlesztések, de fokozatosan el is fogynak majd. Szóval a nyári pillanatkép nagyjából már a szezon végéig változatlan marad” – összegzett a spanyol.
Az Aston Martin pillanatnyilag 181 pontjával – melyből 137-et Alonso gyűjtött – a konstruktőri bajnokság 3. helyén áll a 211 pontos Mercedes mögött, de a 157 pontos Ferrari előtt.