A Mercedes 2022-re tőlük meglepően gyenge autóval állt elő, és meglepetésre 2023-ra is azt a koncepciót vitték tovább. A versenyképesség javítására a Monacói Nagydíjra drasztikusan felfrissítették, átépítették a W14-est, de a Red Bullhoz nem sikerült érdemben közelebb kerülni, így nemsokára át is állnak a jövő évi modell fejlesztésére.

„Szerintem hamarosan. Nincs választásunk. Sem a csapatnak, sem nekem nem igazán számít, hogy a 2. vagy a 3. helyen végzünk a bajnokságban. A fő az, hogy újra a bajnoki címért küzdhessünk, az pedig kizárt az idei évben” – mondta a Motorsport.com-nak a csapatfőnök, Toto Wolff.

„Szóval a jövő évvel kell foglalkoznunk, az idei futamokon pedig figyelnünk, tanulnunk kell, hogy a tanulságokat hasznosíthassuk a jövő évre. Persze a szabályok ugyanazok lesznek, szóval az idei autóval is sokat tanulhatunk. Meg kell találnunk az egyensúlyt.”

Az idényt a mezőny egyik legrosszabb autójával kezdő McLaren a Brit Nagydíjra óriásit ugrott előre a fejlesztéseknek köszönhetően, ami mutatja, hogy lehetséges a drasztikus javulás, de Wolff szerint a kiadási plafon, a szélcsatornás korlátozások miatt náluk erre nincs lehetőség.

„Úgy gondolom, hogy a kiadási plafon és a McLarenénél kevesebb szélcsatornás és számítógépes áramlástani tesztelés miatt más a helyzetünk. A McLaren tavaly hátrébb végzett a bajnokságban, így több szélcsatornás fejlesztés jár nekik” – utalt a szabályokra.

„Hogy szerintem lehetnek-e még az autót alapjaiban megváltoztató fejlesztéseink? Nem. Kisebb dolgok azért jönnek még, és láthatjuk, hogy egy-két-három tized javulás is számít az erősorrendben.”

Az idei autóról való lemondást erősítheti a Brit Nagydíj hétvégéje, ugyanis a Mercedesnél úgy vélték, a gyors, kanyargós silverstone-i pályán lesz majd a legjobb esélyük a Red Bull megverésére, ám helyettük a McLaren került legközelebb Max Verstappenékhez. Wolff nem is tagadja, hogy az idei autó rossz, rosszabb, mint a 2017-es, kiszámíthatatlansága miatt Dívának becézett modell:

„A korábbi eredményeink alapján úgy gondoltam, hogy Silverstone-ban lesz a legjobb esélyünk, de nem így lett. Szóval talán valami másik pálya lesz az, hiszen változott az autónk karaktere. Hiszem, hogy legyőzhetjük Maxot, jó embereink vannak, a miénk a legjobb pilótapáros. De ehhez egy kiszámítható autót kell adnunk alájuk, nem a Díva 2.0-t, ami még az eredetinél is komplikáltabb.”