Pontosan egy évvel azután, hogy az Automobili Pininfarina elkezdte gyártani négy villanymotoros sportautóját, a dizájnstúdió alapítójáról elnevezett Battistát, most bemutatták a modell öt darabra korlátozott különkiadását, amely a Farina család egy másik tagja: Nino előtt tiszteleg.
Nino Battista unokaöccse volt, de nem ez tette naggyá, hanem, hogy 1950-ben, a modern Forma-1 első szezonjában őt koronázták először világbajnokká.
A különkiadás Rosso Nino (piros) fényezését Bianco Sestriere (fehér) és Iconica Blu (kék) sávok tagolják, a keréktárcsák aranyszínűek, a hátsó kerékdobon pedig hatalmas 01-es rajtszám virít.
Az utasteret fekete vezetőülés és krémfehér utasülés párosa teszi különlegessé; az előbbi fejtámaszát egy babérkoszorúba foglalt 01-es szám, az utóbbiét a Pininfarina logója, egy stilizált F betű díszíti. Az ülések hátoldala a karosszériával azonos piros festést kapott, a biztonsági övek kékek, a karbon kormánykeréken alumíniumbetét jelzi a középállást.
Az ötdarabos széria minden egyes tagja alumíniumplakettet kap, amelyen azonban nem unalmas sorszám szerepel, hanem a Nino Farina életéből kiragadott egy-egy mérföldkő: születési dátuma és helye (1906 Torino); első, második és harmadik futamgyőzelme (brit, svájci és olasz nagydíj), valamint az 1950-es világbajnoki cím megszerzése.
A képet szénszálas kompozitból formált, módosított első splitter, oldalsó légterelő idomok és hátsó diffúzor; további karbon karosszériaelemek, valamint polírozott és eloxált alumíniumkomponensek teszik teljessé.
A különleges optika a már jól ismert műszaki tartalmat rejti: a 120 kWh kapacitású, vízhűtéses akkucsomag T alakban elrendezve, az ülések mögött helyezkedik el. Mind a négy kereket egy-egy külön villanymotor hajtja, az összteljesítmény 1400 kW, azaz 1900 lóerő, a kombinált forgatónyomaték 2340 Nm.
Az autó 1,86 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 4,75 mp alatt 0-200 km/órára, 100 km/óráról pedig 31 méteren áll meg. Mindezek mellett a WLTP-norma szerinti átlagos hatótávolság 476 kilométer.